مسابقات «مدهامتان» در هرمزگان و «نغمه‎های آسمانی» در همدان برگزار می‎شود

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره‎های فرهنگی هنری جوانان مساجد گفت: مسابقات «مدهامتان» با محوریت کانون‎های مساجد روستایی به میزبانی استان هرمزگان و جشنواره «آواها و نغمه‎های آسمانی» در استان همدان برگزار می‎شود.

به گزارش زرین نامه؛ مجتبی میرزایی‎نسب شامگاه پنج‌شنبه در آئین اختتامیه جشنواره قرآنی مدهامتان که در استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات مدهامتان کانون‎های مساجد روستایی و آواها و نغمه‎های آسمانی دی‎ماه جاری برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مدهامتان کارنامه درخشانی برجای گذاشته و موج قرآنی در کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: مسابقات قرآنی مدهامتان در دو گروه سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار می‎شود.

مانوس شدن با قرآن جامعه را از گزند آسیب‎ها مصون می‎کند

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره‎های فرهنگی هنری جوانان مساجد نشر با بیان اینکه ترویج معارف قرآنی و آشنا کردن جوانان با معارف روح‎بخش قرآن از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات است، ابراز داشت: مانوس شدن با قرآن جامعه را از گزند آسیب‎ها مصون می‎کند و اگر فرهنگ قرآن در لایه‎های مختلف جامعه رسوخ کند بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی در خصوص جشنواره آواها و نغمه‎های آسمانی اظهار کرد: بیش از 145 گروه سرود در این جشنواره ارائه و بانک اطلاعات افراد مشخص شده است.

میرزایی‎نسب در خصوص مهلت ارسال آثار به جشنواره آواها و نغمه‎های آسمانی بیان داشت: علاقمندان می‎توانند آثار خود را تا 16 آذر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

حضور بیش از 380 نفر در دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان»

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره‎های فرهنگی هنری جوانان مساجد از حضور بیش از 380 شرکت‌کننده در دهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در استان خبر داد و گفت: این جشنواره در رشته‎های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج‎البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برای خواهران و برادران انجام شد.

میرزایی‎نسب با اشاره به اینکه برگزیدگان جشنواره استانی قرآنی مدهامتان به مرحله کشوری راه پیدا می‎کنند، ابراز داشت: جشنواره کشوری به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه