افزایش 75 درصدی بارش‌ها / سفیدپوش شدن ارتفاعات استان گلستان

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: کاهش دما در چند روز اخیر سبب سفیدپوش شدن ارتفاعات استان گلستان شده و شاهد افزایش 75 درصدی بارش‌ها بوده‌ایم.

به گزارش زرین نامه؛‌ محمدرضا رضوی اظهار داشت: بارش 130 میلیمتری باران از ابتدای مهر ماه امسال تاکنون در استان گلستان افزایش 75 درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: در فصل آبی سال گذشته در این مدت 73 میلیمتر بارش باران داشته‌ایم و در درازمدت میانگین بارش‌ها در گلستان 90 میلیمتر ثبت شده که افزایش40 درصدی داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: از صبح شنبه تا عصر آن هم در استان گلستان در دو منطقه غرب و جنوب میانگین بارش‌ها 50 میلمیتر بوده و در این مدت شهرستان بندرگز با بارش 70 میلیمتری رکورد بارش در استان را به خود اختصاص داد.

رضوی گفت: ایستگاه‌های هواشناسی استان گلستان در شرق و شمال هم میانگین بارش‌ها را 25 میلیمتر ثبت کرده است.

وی افزود: در این مدت بارش 30 میلیمتری برف را درارتفاعات درازنو و حاجی آباد کردکوی را شاهد بودیم.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: در دیگر مناطق کوهستانی هم بارش برف 12 سانتیمتری را در خوش ییلاق آزادشهر و افراتخته علی آباد گزارش شده است.

مدیر کل مسکن وشهرسازی گلستان هم در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: از صبح شنبه تا نیمه شب در ارتفاعات حاجی آباد و درازنو کردکوی بیش از 30 سانتیمتر برف باردید.

علی بخش رستمی همچنین از نجات 5 نفر گرفتار در مناطق کوهستانی در این مدت خبر داد و افزود: 40 اکیپ با 450 نیروی راهداری به مردم خدمات می‌دهند.

وی گفت: بیش از 170 دستگاه سنگین و نیمه سنگین راهداری در بیش از یک‌هزار و 900 کیلومتر مناطق کوهستانی کار برف‌روبی انجام می‌دهند./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه