اجرای 100 برنامه طی هفته کتاب و کتاب‎خوانی در گلستان

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان گفت: با آغاز هفته کتاب و کتاب‎خوانی از 24 آبان‌ماه بیش از 100 برنامه در استان گلستان برگزار خواهد شد.

به گزارش زرین نامه؛ رضا قوانلو با بیان اینکه از 24 آبان‌ماه هفته کتاب و کتاب‎خوانی آغاز خواهد شد، اظهار کرد: در طول این هفته بیش از 100 برنامه در استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز کتاب و کتاب‎خوانی مصادف با روز ارتحال آیت‎الله طباطبایی اندیشمند بزرگ ایرانی است که در مسیر کتابت گام‎های مهمی در طول تاریخ برداشته است و بر این اساس این روز مبنایی برای تجلیل از مقام شامخ کتاب‌دار و روز کتاب‎خوانی نام‌گذاری شده است.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان با بیان اینکه بیست و سومین هفته کتاب و کتاب‎خوانی با شعار «مقام کتاب‌دار و گفتمان کتاب‌داری» برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه امروز در تهران همایش بزرگ هفته کتاب و کتاب‎خوانی برگزار می‎شود در روز 21 آبان‌ماه همایش استانی به منظور گرامی‌داشت و تجلیل از فعالان عرصه کتاب‎خوانی برگزار شد.

قوانلو با بیان اینکه شعار‎های سال‎های آینده هفته کتاب و کتاب‎خوانی با محوریت شعار امسال برگزار خواهد شد، ابراز داشت: گرامی‌داشت کتاب‌داران و مقام کتاب‎خوانی جریانی است که در طول سال وجود دارد و هفته کتاب و کتاب‎خوانی فرصت مغتنمی است که به ارزیابی وضعیت مطالعه و کتاب‎خوانی در استان گلستان پرداخته شود.

وی با بیان اینکه پروژه‎های عمرانی از قبیل افتتاح کتابخانه روستایی و شهری در استان گلستان برگزار خواهد شد، افزود: استان گلستان در عرصه فرهنگ و کتاب‎خوانی دارای اندیشمند بزرگی است و با نام‌گذاری کتابخانه‎ها به نام مفاخر بزرگ استان گلستان به دنبال صیانت از نام و جایگاه این اشخاص هستیم.

نام‌گذاری کتابخانه‎ای روستایی به نام مرحوم «نازقلیچی»

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی گلستان از نام‌گذاری کتابخانه‎ای روستایی به نام مرحوم «نازقلیچی» فرماندار فقید بندرترکمن خبر داد و گفت: مرحوم «نازقلیچی» یکی از صدیق‎ترین فرمانداران استان در حوزه کتاب‎خوانی بوده و لذا بر این اساس نخستین کتابخانه‎ روستایی که در شهرستان بندرترکمن قابل افتتاح باشد، به نام «نازقلیچی» نام‌گذاری خواهد شد.

قوانلو یادآور شد: زمان و بودجه دو مقوله اصلی فرهنگ‎ساز در عرصه مطالعه و کتاب‎خوانی است و برای فرهنگ‎سازی نیاز به برنامه‎های مدون در طول‎ سال‎های مختلف داریم./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه