بسیج گلستان در اقتصاد مقاومتی رتبه نخست را کسب کرد

فرمانده سپاه نینوا گلستان ضمن بیان اینکه بسیجیان و پاسداران گلستانی رتبه نخست اقتصاد مقاومتی را کسب کرده اند از تخصیص ۲۵ میلیارد تومانی به معیشت خانوارها خبر داد.


به گزارش زرین نامه؛ سردار رحمت الله صادقی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان با اشاره به سالروز صدور پیام تاریخی تشکیل ارتش بیست میلیونی توسط امام خمینی (ره) اظهار کرد: ۳۶ سال از این دستور مبارک و معجزه انقلاب اسلامی می گذرد و در این مدت سپاه نینوا گلستان موفق شده است در دورترین نقاط استان نسبت به تحقق این فرمان بزرگ اقدام کند.

سردار صادقی افزود: تاکنون توانسته ایم یک هزار و ۵۰۰ پایگاه مقاومت در محلات شهر و روستا، یک هزار پایگاه مقاومت در آموزشگاه های آموزش و پرورش، ۳۵۰ پایگاه مقاومت در ادارات استان، ۱۳۰ پایگاه مقاومت در واحدهای صنفی و ۹۰ رده پایگاه مقاومت در رده دانشجویی و سایر اقشار را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ دستاوردهای نظام، هدف این پایگاه های مقاومت است، گفت: در دوران دفاع مقدس، بسیج استان عمدتاً توسط این پایگاه های مقاومت توانستند نیروهای بسیجی لشکر سپاه را تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۳ هزار رزمنده بسیجی در دفعات متعدد به جبهه های حق علیه باطل گسیل شدند که از این تعداد، یک هزار و ۲۸۶ نفر دعوت حق را لبیک گفته و شهید شدند و ۳۶ نفر به درجه آزادگی رسیدند.

رتبه نخست بسیج گلستان در اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: بسیجیان در عرصه های امنیت داخلی و ایجاد نظم و انضباط مورد نیاز امنیت و مقابله با منافقین کارنامه قابل قبولی برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی برجای گذاشته اند.

سردار صادقی بیان کرد: از زمان فرمان مقام معظم رهبری درباره شبیخون فرهنگی، ظرفیت های پایگاه های مقاومت به سمت ایجاد ظرفیت مقابله کنندگی بر تهدیدات نرم به کار گرفته شد و در عرصه های فرهنگی کارهای متنوع مورد نیاز انقلاب اسلامی در حال انجام است.

وی ادامه داد: نظام تربیتی صالحین به عنوان یکی از الگوهای مفهومی برای توسعه کمّی و کیفی بصیرتی، معرفتی و مهارتی در سرلوحه کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد.

وی به مقوله اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: پس از صدور فرمان رهبر انقلاب و ابلاغ سیاست های ۲۴ گانه، سپاه پاسداران و سپاه نینوا گلستان در این عرصه وارد شد و بسیجیان و پاسداران استان توانستند در حوزه اقتصاد مقاومتی رتبه نخست در کشور را کسب کنند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: باتوجه به اینکه از نظر نرخ درآمد سرانه استان در رتبه ۳۰ کشور قرار داریم، رویکرد سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی توجه به اقتصاد معیشتی خانوارها بوده است.

توجه ویژه به اقتصاد معیشتی خانوارها

سردار رحمت الله صادقی خاطرنشان کرد: این سیاست برای سال جاری هم مورد نظر بوده است و تاکنون ۲۵ میلیارد تومان برای ایجاد ظرفیت های درون زا اقتصادی با محوریت خانوار با موضوع معیشت خانواده در نظر گرفته شده که بالغ بر ۵۰ درصد آن اختصاص داده شده است.

سردار صادقی با اشاره به محرومیت های استان اظهار کرد: بیشتر محرومیت ها در حوزه زیرساخت ها است و قطعاً ایجاد زیرساخت های مناسب با الگوهای جغرافیای طبیعی استان برای رفتن به سمت توسعه کمّی و کیفی کمک خواهد کرد.

وی افزود: بسیج سازندگی سپاه استان نقش تعیین کننده ای دارد و ظرفیت های اردوهای جهادی استان در همه اقشار همسو با اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی بوده و اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که ظرفیت مردمی دل در گرو انقلاب اسلامی دارد ما شاهد موفقیت های روزافزون نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف تهدید خواهیم بود./مهر

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه