تلفات حوادث جاده‌ای در استان گلستان کاهش یافته است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان گفت: در 6 ماه نخست امسال تلفات حوادث منجر به فوت در جاده های استان گلستان 8.2 درصد کاهش یافته است.

به گزارش زرین نامه؛ مهدی میقانی در حاشیه همایش ارتقای فرهنگ ایمنی تردد جاده ای موتورسواران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال تلفات حوادث منجر به فوت در جاد‌های استان گلستان 8.2 درصد کاهش یافته که این در حالی است که این میزان در سطح کشوری 3.3 درصد بوده است.

وی افزود: تاکنون 28 همایش برای موتورسواران در شهرهای مختلف استان گلستان برگزار شده و حدود 5 هزار کلاه ایمنی بین موتورسواران به صورت رایگان توزیع شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال هم این همایش‌ها در استان ادامه داشته باشد و با توزیع کلاه ایمنی اهمیت آن را برای موتورسواران تشریح کنیم.

میقانی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی این همایش‌ها و اهدای کلاه ایمنی و اعمال قانون توسط ماموران انتظامی مهم‌ترین عوامل کاهش تصادفات و تلفات حوادث جاده‌ای در استان گلستان بوده است.

جانشین رئیس پلیس راه استان گلستان هم در این‌باره در گفت‌وگو با تسنیم گفت: درحوادث جاده ای برون شهری در 7 ماه گذشته 167 نفر جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 74 نفر برابر با 44 درصد موتورسواران و راکبان آن ها بوده است.

سرهنگ قزلسفلو اظهار داشت: از یک هزار و 866 مجروح حوادث جاده ای برون شهری در استان 975 نفر برابر با 2 درصد مجروحان موتورسواران و راکبان آن ها بوده است.

انتهای پیام/م