25اُمین کرسی «تلاوت و تفسیر قرآن کریم» در علی آباد کتول+ تصاویر

بیست و پنجمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن علی آباد کتول برگزار شد تا به رسم همه ی هفته های گذشته، روح و جان مردمان این شهرستان را جلا داده و آرامشی از جنس نور را مهمان قلب هایشان کند.

به گزارش زرین نامه؛ مصلی امام رضا (ع) شهرستان علی آباد کتول شامگاه گذشته (3 آذر) میزبان دوستان قرآن کریم بود تا به همت جبهه قرآنی بیست و پنجمین محفل خود را برپا کند.

روح و جان مهمانان این برنامه در آغاز با مناجات خوانی همراه شد و سپس علی میرزائی به جایگاه آمد تا آیات قرآن کریم را با صدای خوش خود روانه جان ها کند.

حالا دیگر نوبت به رضا فکری بود تا به رسم همیشگی برنامه شهید شاخص این هفته را معرفی کند. شاخص این هفته «علی اصغر باغچقی» بود که در 14 سالگی شهد شهادت نوشید و اما در همان سال های محدود زندگی اش هم آنقدر آموزه خفته بود که بهانه ای برای عاشقان ولایت در این مجلس شد.

بعد از معرفی شهید شاخص این هفته، نوبت به محمد منصوری رسید تا با قرائت آیاتی از قرآن کریم، دقایق را نورانی و با برکت کند.

حالا دیگر نوبت به حجت الاسلام سید عباس سیدی رسیده بود تا حاضرین مجلس را از تفسیر قرآن کریم بهره مند کند.

تدبر در قرآن کریم یک اصل مهم در بهره مندی از معارف این کتاب آسمانی است و در این محفل نورانی نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بعد از تفسیر قرآن، علی اصغر زنگانه (مبین) مدیر اجرایی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم به جایگاه آمد و با تاکید بر لزوم برپایی مجالس قرآن کریم، گفت: برای قوت گرفتن این مجالس ارزشمند، لازم است مردم قرآن دوست شهرمان حمایت کنند. حتی می توانیم هزینه های خیرات برای اموات را در این راه صرف کنیم تا آن ها هم از ثواب آن بهره مند شوند.

در پایان برنامه نیز لوح یادبودی به کبری باغچقی خواهر و تنها بازمانده شهید باغچقی اعطاء شد و با قرعه کشی، دعای ختم و اطعام مهمانان، برنامه پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ما؛ این کرسی ها سه شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مصلی امام رضا (ع) و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست این شهرستان برگزار می شود و برای حضور خانوادگی و بهره مندی بیشتر شهروندان از این مجلس، خدماتی همچون مهد قرآنی و بخش نونهالان برای مهمانش دارد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه