گلایه امام جمعه علی آباد کتول از کم توجهی مسئولان به موضوع وقف

عدم حضور تعدادی از مسئولان مدعو در جلسه ستاد وقف و احیاء موقوفات علی آباد کتول، موجب گلایه امام جمعه علی آباد کتول از کم توجهی مسئولان ادارات این شهرستان به موضوع وقف شد. 

به گزارش زرین نامه؛  حجت الاسلام سید مهدی موسوی در جمع اعضای ستاد وقف و احیاء موقوفات علی آباد کتول با تاکید بر اهمیت وقف و لزوم احیای موقوفات در شهرستان، از عدم حضور روسای ادارات مدعو در این جلسه گلایه کرد و گفت: جلسه ستاد وقف جلسه مهمی است که به حلال و حرام همه مردم این شهرستان گره خورده است و انتظار می رفت مسئولین محترم ادارات و نهادها اهتمام ویژه ای در این زمینه داشته باشند.

حجت السلام امین قرائی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول نیز در این جلسه با قدردانی از امام جمعه این شهرستان در خصوص تشکیل و اهتمام به برگزاری جلسات ستاد وقف، به بیان عملکرد اوقاف در 2 سال اخیر و مشکلات موجود در زمینه احیای موقوفات شهرستان پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به موقوفه بودن تملکات بعضی از نهادها و ادارات علی آباد کتول، گفت: لازم است ادارات و نهادهای این شهرستان در خصوص پرداخت اجاره یا تخلیه این موقوفات هر چه زودتر تعیین تکلیف کند.

قرائی با اشاره به لزوم احیاء وقف در روستاها عنوان کرد: هنوز برخی از موقوفات در روستاها احصاء و شناسایی کامل نشده است و برای اجرای این کار باید با کمک بخشداران مرکزی و کمالان جلساتی با دهیاران روستاهای شهرستان علی آباد کتول برگزار کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول همچنین با اشاره به لزوم توجه به موضوع وقف و جداسازی این اموال از اموال دیگر برای رعایت شرع اسلام، در خصوص ضرورت انعقاد قرارداد اجاره توسط ادارات و نهادهای مختلف از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان در زمینه موقوفات محله جنگلده علی آباد کتول و شهر سنگدوین تاکید کرد.

vaqf1.jpg - 50.02 کیلو بایت

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه