برگزاری مانور زلزله در مدارس گلستان / تأثیر مانور در افزایش سرعت عمل و واکنش صحیح دانش‎آموزان

معاون مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: از ساعت 10 صبح همزمان با سراسر کشور مانور سراسری زلزله در تمامی مدارس گلستان برگزار می‎شود.

به گزارش زرین نامه؛ حمیدرضا منتظری اظهار کرد: در شهرستان‌های استان با مدیریت فرمانداران، آئین متمرکز هشت آذرماه در مدارس منتخب برگزار می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‎ریزی به عمل آمده نمایندگانی از این اداره‌کل نیز در برخی شهرستان‎ها حضور پیدا خواهند کرد تا در جریان برگزاری این برنامه آمادگی در برابر زلزله احتمالی قرار گیرند.

* «مدرسه ایمن، تاب‌آوری جامعه»، شعار امسال 8 آذرماه

منتظری با اشاره به شعار امسال با عنوان «مدرسه ایمن، تاب‌آوری جامعه»، اضافه کرد: این شعار موید آن است که این مانور آمادگی به دنبال سوق دادن نگاه‎ مسئولان به ویژه متولیان آموزش و پرورش به سمت ایمن‎سازی سازه‎ای و غیرسازه‎ای مدارس و افزایش تاب‏‌آوری جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه همچنین به دنبال ایجاد زمینه‎های مناسب برای ارتقای سطح آگاهی دانش‎آموزان و جوامع محلی اصراف مدارس و فرهنگ‎سازی مناسب برای واکنش صحیح در زمان زلزله است.

معاون مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اهداف مانور هشتم آذرماه خاطرنشان کرد: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به واسطه ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‎سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش‎آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‎های طبیعی از جمله اهداف این مانور ایمنی است.

منتظری تصریح کرد: اجرای این چنین مانورهایی می‌تواند در افزایش سطح مهارت دانش‎آموزان مؤثر باشد و زمانی که واکنش درست در برابر زلزله آموزش داده شود، می‌توان امیدوار بود که در زمان وقوع زلزله این قشر آن چه را که به شکل درست آموخته‌اند را اجرا کنند.

* تأثیر مانور زلزله در افزایش سرعت عمل و واکنش صحیح دانش‎آموزان

وی یادآور شد: تکرار این برنامه‎ تمرینی می‎تواند موجب افزایش سرعت عمل شود، حتی افرادی که از نظر حرکت بسیار کند هستند، با تمرین منظم می‎توانند، سرعت عمل مناسبی در هنگام وقوع حادثه از خود بروز دهند.

منتظری متذکر شد: برخی از موارد مرتبط با آمادگی در برابر حوادث طبیعی برای دانش‎آموزان در کتاب‌ها ارائه می‎شود و زمانی که دو مرحله تئوری و عملی در این بخش آموزشی با یکدیگر تلفیق می‎شوند، آموخته‎های دانش‎آموزان می‌تواند به صورت ماندگار باقی بماند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه