عبدالحسینی: شبکه های اجتماعی برای تخریب ساخته و طراحی شده اند / تاکید برافزایش سواد رسانه ای در جامعه

مدیر کل صدا و سیمای گلستان گفت : برای اینکه بتوانیم جلوی آسیب های فضای مجازی را بگیریم باید سواد رسانه ای را بالا ببریم.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما ؛ بهرام عبدالحسینی با بیان اینکه امروز عصر رسانه و عصر ارتباطات است اظهارکرد: امروز دنیا به آن حد کوچک شده است که همه می توانند به سرعت اطلاعات خود را انتقال دهند.

وی با تاکید براینکه کار برای رسانه و فرهنگ بسیار سنگین شده است ، افزود : امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به حدی زیاد شده است که حتی صداوسیما برای حفظ مخاطب خود باید تلاش بیشتری داشته باشد.

مدیرکل صداو سیما با اشاره به نظر سنجی انجام شده به بین 400 نفر از مردم گرگان ، افزود: بالای 60 درصد از فضای مجازی به شکل های گوناگون استفاده می کنند .

وی ادامه داد : از این میزان حدود 82 درصد از کاربران با استفاده از موبایل در فضای مجازی فعالیت می کنند.

عبدالحسینی بیشترین زمان برای رجوع به فضای مجازی را از 8 تا 12 شب عنوان کرد و افزود: بالای 25 درصد از کاربران از این فضا برای لطیفه استفاده می کنند و کمترین میزان استفاده حدود 5.1 درصد در حوزه های دینی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی برای تخریب ساخته و طراحی شده است ، تصریح کرد : امروز وظیفه رسانه ها بیشتر از گذشته شده است و برای همین منظور باید سخنرانی ها کوتاه تر باشند تا انتقال آنها راحتر و با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیر کل صدا و سیمای گلستان با تاکید براینکه داعش بیشترین استفاده را از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی می برد ، اذعان داشت : سواد رسانه ای یکی از نکات مهمی است که امروز باید به آن پرداخته شود .

وی هدف از سواد رسانه ای را شناخت خوب و بد در شبکه های اجتماعی عنوان کرد و گفت : سواد رسانه ای را می توان همچون یک رژیم غذایی مناسب دانست که نیاز انسان است.

عبدالحسینی در ادامه خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم جلوی آسیب های فضای مجازی را بگیریم باید سواد رسانه ای را بالا ببریم.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه