واگذاری طرح‎ها و پروژه‎های گلستان به بخش خصوصی

استاندار گلستان توجه به بخش خصوصی و اجرای اصل 44 قانون اساسی را از موارد مهم برشمرد و خواستار بررسی واگذاری طرح‎ها و پروژه‎ها به بخش خصوصی شد.

به گزارش زرین نامه، حسن صادقلو در دومین جلسه شورای گفت‌و‌گوی بخش دولتی و خصوصی اظهار کرد: یکی از مباحثی که در این شورا باید مورد توجه جدی قرار گیرد حضور مستقیم افراد و مدیران است.

وی با بیان اینکه از اعضای مشاور و مدعو نیز می‎توان در این جلسات بهره برد تاکید کرد: ظرفیت‎های بسیاری برای توسعه فضای کسب و کار در گلستان وجود دارد که نباید از آن غافل شد.

صادقلو با بیان اینکه پیشبرد اقدامات در این شورا باید براساس آیین‎نامه انجام شود، اضافه کرد: جمع‎بندی‎ها براساس آیین‎نامه مورد قبول خواهد بود و زمان برگزاری این جلسات نیز مطابق با آیین‎نامه تعیین و برای تاخیری که در برگزاری جلسات این شورا پیش آمده نیز جلسات فوق‎العاده برگزار خواهد شد.

استاندار گلستان حضور بخش خصوصی را در شورا یک فرصت برشمرد و گفت: بخش خصوصی با ارائه پیشنهادات و نظرات خود می‎توانند به دستگاه‎های اجرایی برای تسهیل مقرارت و فراهم ساختن زمینه برای توسعه فضای اقتصادی کمک کنند.

وی با بیان اینکه استان گستان در فضای کسب و کار باید بر اساس شاخص‎ها پیش رود، ابراز داشت: در جلسات بعد، بر اساس شاخص‎های جهانی بهبود کسب و کار و شاخص‎های مرکز پژوهش مجلس وضعیت استان گلستان مورد بررسی قرار گیرد تا استان را در هر دو شاخص محک بزنیم.

این مسئول مدیریت آینده جلسات و همچنین مصوباتی که در دستور کار قرار می‌گیرد را بسیار مهم خواند و گفت: همه اعضا باید در این خصوص حساس‎تر شوند.

استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد: بر اساس شاخص‎ها بتوانیم برش استانی فضای کسب و کار در استان را داشته باشیم.

وی توجه به بخش خصوصی و اجرای اصل 44 قانون اساسی را از دیگر موارد مهم برشمرد و خواستار بررسی این موضوعات و همچنین واگذاری طرح‎ها و پروژه‎ها به بخش خصوصی شد.

هدف از برگزاری شورای گفت‌و‌گوی بخش دولتی و خصوصی بسترسازی اصل 44 است

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان نیز در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این شورا بهبود فضای کسب و کار و بسترسازی اصل 44 قانون اساسی است.

علی مرگدری افزود: بر همین اساس تشکل‎های بیشتری باید در این جلسه حضور داشته باشند تا بتوانند به مسئله کمک کنند.

وی افزود: هر یک از تشکل‎ها می‎توانند پیشنهادات خود را به دبیرخانه ارسال و با بررسی پیشنهادات با اولویت استان تعیین تکلیف شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‎ای گلستان خاطرنشان کرد: امکان اینکه همه تشکل‎ها در شورای گفت‌وگو حضور داشته باشند وجود ندارد اما می‎توان به‌صورت مشاور و مدعو از حضور فعالان و صاحبنظران استفاده ببریم./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه