دستگاه های اجرایی و امدادی در مدیریت بحران هماهنگ باشند+ تصاویر

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به آغاز هفته «ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» از 30 آذر ماه جاری گفت: دستگاه های عملیاتی و امدادی برای اثر بخشی باید در مدیریت بحران ها به طور هماهنگ عمل کنند.

به گزارش زرین نامه؛ صادقعلی مقدم در جلسه «برنامه ریزی و تدوین برنامه های هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی» که در جنگل کبودوال شهرستان علی آباد کتول برگزار شد، بیان کرد: در حوزه مدیریت بحران، در وحله اول پیشگیری و سپس آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه های اجرایی باید قبل از وقوع حوادث احتمالی، برای مقابله با آن برنامه ریزی کنند.

وی تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی هنگام بروز حوادث را برای مدیریت بحران در کمترین زمان ممکن ضروری دانست و اظهار کرد: وظیفه دستگاه ها این است که هرگاه بحرانی ایجاد شود اولویت را به حل آن بحران اختصاص دهند.

مقدم با تاکید بر لزوم آمادگی برای مقابله با حوادثی همچون زلزله تصریح کرد: هدف از اجرای مانور زلزله، افزایش سطح آگاهی درباره زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‎های رفتاری صحیح و سریع برابر این پدیده طبیعی است.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه های عملیاتی و امدادی در برگزاری مانور، افزود: خوشبختانه هماهنگی مناسبی بین دستگاه‎های برگزار کننده مانور از جمله آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‎های امدادی استان وجود دارد که همین موضوع ما را به برگزاری مطلوب این مانور امیدوار می‌کند.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان درپایان از همه دبیران ستاد بحران استان خواست برای برنامه ریزی، تدوین و برگزاری برنامه های هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی آمادگی بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه