نشست صنفی اداره اوقاف علی آباد کتول با شعرا و دانشگاهیان+ تصاویر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول در راستای ترویج فرهنگ وقف با صنف شعرا، دانشگاهیان و دبیرخانه های مساجد این شهرستان دیدار کرد.

حجت الاسلام امین قرائی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آباد کتول درباره علت برگزاری این نشست های صنفی در گفتگو با زرین نامه بیان کرد: ما برای ترویج فرهنگ ارزشمند وقف و کمک به نیازمندان به همکاری و حمایت همه ی اقشار جامعه نیاز داریم زیرا هر حوزه نیازمندان خاص خود را دارد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از زبان شعر و هنر در حوزه ترویج فرهنگ وقف، اظهار کرد: زیبایی و لطافت کلام در شعر همیشه گیرا بوده است که می تواند در ترویج فرهنگ وقف و کمک به نیازمندان اثر بخش باشد، لذا ما نیز در اولین نشست صنفی خود به دیدار شعرا و نویسندگان این شهرستان رفتیم تا با تبیین اهداف وقف، از هنرمندان برای سرودن شعر و نوشتن مطالب ادبی در این حوزه دعوت کنیم.

قرائی با همچنین با بیان اینکه با توجه به ابعاد مختلف نیازهای جامعه، علاوه بر قف برای اهل بیت و مساجد، به وقف در حوزه های جدید نیاز داریم، گفت: افراد زیادی در جامعه هستند که استعداد علم آموزی دارند، اما به دلیل کمبود امکانات و ناتوانی مالی، یا با مشقت تحصیل می کنند یا از ادامه تحصیل منصرف می شوند.

وی افزود: ما با حضور در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول و تبیین فرهنگ وقف در حوزه علمی، از این صنف برای حمایت از دانشجویان نیازمند یاری خواستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آباد کتول در ادامه با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، تصریح کرد: نشست سوم این اداره با مسئولان دبیرخانه های مساجد بود که با آن ها در زمینه چگونگی تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی به گفتگو پرداختیم.

قرائی ادامه داد: مسئولان دبیرخانه های مساجد علی آباد کتول در این نشست به ارائه نظرات و ایده های خود پرداختند و در زمینه تجهیز امامزادگان شهرستان به امکانات فرهنگی نیز توافقاتی شد که در آینده ای نزدیک زائران امامزادگان از این امکانات بهره مند می شوند.

نشست صنفی اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول با شعرا و نویسندگان شهرستان

نشست صنفی اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول با دانشگاهیان شهرستان

نشست اداره اوقاف و امور خیریه علی آباد کتول با مسئولان دبیرخانه های مساجد شهرستان


انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه