مردم در 9 دیماه 88 فتنه شیاطین را مهار کردند/ نقش ولایت فقیه بی بدیل بود

انقلاب اسلامی ایران و آرمان بلند و پر افتخار شهیدان حماسه ای بی بدیل می باشد  و حفظ آن، خود نیازمند چه بسیار حماسه های دیگریست. یوم الله 9 دی 1388 یکی از همین حماسه های تاریخی ماندگار و مثال زدنی است که مردم در آن فتنه شیاطین را به رهبری امام خامنه ای، مهار کردند.

به گزارش زرین نامه؛ 9 دی  1388 روز تجدید میثاق امت با ولایت بود. ولایت در حقیقت به منزله ستون خیمه انقلاب و نخ تسبیح نظام است. اگر پیمان با ولایت در ایمان و تعهد ما محکم باشد به محض یک اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی، حتی بدون آن اشاره و فقط در صورت احساس نیاز و درک ضرورت حضور در صحنه، مردم به خط شده و در میدان حاضر می شوند.

9 دی را بدان دلیل باید پاس داشت که از آن زمان به بعد این رویداد بزرگ به یک الگو و نمونه تبدیل شد. هم دوست و هم دشمن در آن روز فهمیدند که این ملت از این پس می تواند در دفاع و حمایت از انقلاب خود و به تعبیری برای حفظ کرامت و شخصیت خویش در موقع لزوم حماسه ای همچون 9 دی بیافرینند.

برخلاف تصور برخی حضور مردم در 9 دی صرف یک تجمع نیست بلکه واقعاً یک حضور حماسی است.امام خامنه ای در این رابطه بیان داشتند: نهم دی یک نمونه ای از همان خصوصیتی است که در خود انقلاب وجود داشت، یعنی مردم احساس وظیفه دینی کردند و دنبال این وظیفه عمل صالح خودشان را انجام دادند.

تاریخ گواهی می دهد که 9 دی 88 گوشه دیگری از ولایت مداری ایرانیان وارسته متجلی شد. آنان در آن روز در کنار ولی و مقتدای خود ایستادند و به فتنه و فتنه گران نه گفتند و برگ دیگری را به تاریخ پر افتخار ایران اسلامی افزودند، که تا ابد در اذهان دوست و دشمن باقی خواهد ماند.

هر چند هنوز هم کسانی هستند که نه فتنه را محکوم کرده اند و نه از فتنه گران اعلام برائت کرده اند و چشم به انتخابات مجلس آینده دوخته اند تا برای دشمنان اسلام و قرآن شاید بتوانند فرش قرمز پهن کنند و یا حداقل چراغ سبز را به دشمن نشان بدهند ولی کور خوانده اند، زیرا: 

نهم دی روز عظمت اسلام و مسلمین شد.

نهم دی روز نشان دادن تعهد مردم به اسلام و نظام شد.

نهم دی روز اشکار شدن پایداری و بصیرت برد دنیای معاصر است.

نهم دی جلوه ای از فروغ بی منتهای عاشورا بود.

نهم دی روز عزتمندی و اقتدار اصل ولایت فقیه شد.

نهم دی روز عبور انقلاب اسلامی از توطئه های خطرناک وپیچیده استکبار جهانی و عوامل فریب خورده داخلی آن ها بود.

نهم دی روز برملا شدن چهره های تزویر و نفاق بود.

نهم دی روز دلگرمی و احساس غرور انقلابی و سربلندی ملت ایران شد.

امام خامنه ای 5 عنصر کلیدی توفیق ملت ایران در عبور از فتنه 88 را چنین برشمردند:

1-تکیه بر ایمان

2-بصیرت

3-موقع شناسی

4-درک ضروریات زمان

5-انجام دادن اقدامات لازم

از این عناصر می توان به عنوان الزامات عزت و سربلندی ملت ایران در تمام عرصه های حماسی و دشوار یاد کرد. با جمع همه آن ها بود که مردم انقلابی و مسلمان توانست فتنه شیاطین را با ایستادگی مهار کند تا همواره عزت و سربلندی خود را به رخ همگان بکشد. هر چند که دشمن هیچگاه خواب نیست و چون دشمنان نظام تمام شیوه ها و شگردهای آزموده شده خود را در مقابله با نظام جمهوری اسلامی شکست خورده دیده اند، باز هم از کمترین روزنه ها و شکاف ها برای ایجاد بدبینی و یاس و تفرقه در سطح کشورمان استفاده می کنند.

چه ابله اند کسانی که در داخل آب در آسیاب دشمن می ریزند و فروع را بر اصول مقدم می دارند، همچنان که امام خامنه ای فرمودند چنین اقداماتی "یک خیانت واضح است."

از نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی و تریبون دار موثر بر اذهان و افکار عمومی انتظار می رود تا میزان بصیرت و میزان درک و سطح تحلیل سیاسی خود را در قبال قضایا و رویدادها ارتقا دهند، زیرا حضور و حمایت مستحکم مردم و پشتیبانی و ایستادگی مسئولان نظام باعث یاس و ناامیدی دشمنان داخلی و خارجی شده و موجبات دلگرمی آحاد مردم و امنیت آن ها را فراهم خواهد آورد. امام خمینی(ره) به ما  آموخت که اگر مومنانه ایستادگی و تدبیر کنیم، نصرت الهی حتماً نصیب ما خواهد شد. ان شاالله

روز نهم دی، برخاسته از بصیرت است، از دشمن شناسی است، از وقت شناسی است، از حضور در عرصه مجاهدانه است. (امام خامنه ای)

بسیجی اهل قلم- مصطفی رسولیان

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه