انتخابات بازی برد- برد است/ دولت داور است نه بازیکن

1429515258 _dsc9907معاون پشتیبانی و توسعه نیروی انسانی استاندار گلستان گفت: در تئوری مردم ‌سالاری دینی، انتخابات یک بازی برد – برد برای نظام اسلامی است که دولت در آن تنها نقش داوری را ایفا می کند و بازیکن این میدان نیست.

به گزارش زرین نامه؛ محمود ربیعی در جمع مدیران ادارات شهرستان علی آباد کتول ایجاد امنیت و آرامش در انتخابات را یکی از وظایف اصلی دولت ها دانست و بیان کرد: انتخابات خلق حماسه ای ملی و بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور است که در راستای برگزاری سالم و با شکوه آن، باید همه ی ما تلاش کنیم.

وی با اشاره به نقش اثر گذار مردم در حکومت جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: با برگزاری انتخابات مردم، قدرت را بدون فشار دول خارجی، کودتا و قدرت نظامی جابه‌جا و مدیران ارشد نظام را منطبق با معیارهای شایسته سالاری مدنظر خود، منتصب می کنند و که این امر جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

افزایش داوطلبان کاندیداتوری نشانه اعتماد به نظام اسلامی است

ربیعی با اشاره به افزایش ۲۲۰ درصدی ثبت‌نام کاندیداها در علی آباد کتول و ۲۳۰ درصدی در گلستان، گفت: افزایش تعداد داوطلبان کاندیداتوری نشانه اعتماد به‌ نظام جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به پشتوانه بزرگ مردمی جمهوری اسلامی، گفت: در تئوری مردم ‌سالاری دینی، انتخابات یک بازی سیاسی برد- برد است که در وحله اول اینکه چه کسی رأی می‌آورد مهم نیست، بلکه مشارکت حداکثری مد نظر همه ماست.

ربیعی با بیان اینکه دولت تنها نقش داوری را در انتخابات ایفا می کند، متذکر شد: همه ما مکلف به برگزاری انتخابات سالم هستیم و باید همه دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد بستر برپایی انتخابات سالم، قانونمند با حضور حداکثری مردم و تبدیل آن به یک حماسه تلاش کنند.

عزم جدی دولت برای تفویض اختیارات به استان ها

معاون پشتیبانی و توسعه نیروی انسانی استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود از دستور کار جدی دولت برای تفویض بخشی از اختیارات به ادارات کل استان‌ها تا اسفند 94 خبر داد و گفت: دولت‌هایی که به مردم و دستگاه‌ های اجرایی اعتماد دارند، مایل هستند بخشی از مدیریت‌ها را به استان‌ها و شهرستان‌ها تفویض اختیار کنند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید نیز عزمی جدی برای تفویض اختیار دارد و تاکنون ۵۰ جلسه کارشناسی در مرکز استان برگزار شده و پیشنهاد‌هایی که هیئت دولت می‌تواند به استان تفویض کند، مورد بررسی قرار گرفته است.

ربیعی اضافه کرد: امیدواریم در سال ۹۵ اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شود و با ابلاغ این مهم در مرحله بعد اختیارات در قالب کارگروه‌ها به شهرستان‌ها نیز تفویض اختیار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه