اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود/قسمت دوم

IMAGE634791497950005586در این قسمت از سلسله مباحث «اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود» به تببین پرسش ها و پاسخ های مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی می پردازیم.

به گزارش زرین نامه؛ با بررسی اجمالی سیاست های کلی نظام که از سوی مقام معظم رهبری تصویب و ابلاغ شده است و صحبت ها و نامه های ایشان در رابطه با اقتصاد مقاومتی به ویژه سخنرانی ایشان در حرم مطهر رضوی و بیان پرسش هایی پیرامون اقتصاد مقاومتی و تبیین پاسخ های آن، موارد ذیل به صورت روشن و واضح به دست می آید:

1- برای ایجاد اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از مزایای آن باید اراده قوی و تلاش صادقانه بر اساس آگاهی دانش بنیان در سطح فردی و ملی به وجود آید تا با استفاده از این الگوی علمی بتوانیم دغدغه های امروز و فردایمان را حل کنیم.

2- با توجه به امکانات داخلی خود و بر اساس توانایی هایمان این الگو را اجرا می کنیم. رشد این نهال و این درخت متکی به امکانات کشور خودمان است، درون زا به این معناست.

3- این الگو به نیاز های واقعی خودمان توجه دارد و البته با جهان تعامل داشته و دارای قدرت مواجهه است و حرفی برای ارائه دارد.

4- این الگو مردم بنیاد است و با اراده مردم و سرمایه مردم و حضور آنان محقق می شود و دولت تنها به عنوان یک مسئول عمومی، زمینه ساز ی و نظارت می کند.

در ادامه به ارائه سایر ویژگی های این الگو بر اساس نظرات مقام معظم رهبری خواهیم پرداخت.

ادامه دارد...

لینک مرتبط:

اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود/ قسمت اول