اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود/ قسمت سوم

در  این قسمت از سلسله مباحث «اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود» به ادامه تببین پرسش ها و پاسخ های مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی می پردازیم.

به گزارش زرین نامه؛ در ذیل به ادامه ارائه مطالب قسمت قبل (قسمت دوم) می پردازیم:

5- نقش دولت برنامه ریزی، زمینه سازی، ظرفیت سازی، هدایت و کمک است. این مساله جلوی سوء استفاده و فساد اقتصادی را می گیرد، بنا براین آماده سازی شرایط وظیفه دولت است.

6- نقش علم و تجربه و مهارت با هم و توٱمان در این الگو دیده شده است.

7- عدالت محور است، یعنی تمام شاخص های اقتصادی سرمایه داری مثل رشد و تولید ناخالص ملی بر اساس و محور شاخص عدالت در بعد اجتماعی و اقتصادی بررسی می شود، لذا تقسیم فقر نیست بلکه موجب تولید و افزایش ثروت ملی می شود.

8- اقتصاد مقاومتی تنها ناظر به مشکلات جاری کشور نیست، بلکه جهت مقاوم سازی و محکم سازی پایه های اقتصاد یک کشور است لذا چه در تحریم و غیره یک اقتصاد بارور و پویا خواهد بود.

9- همانگونه که مشکلات عینی و واقعی است، این الگو نیز حقیقی و حتماً ممکن است، چون بر اساس ظرفیت های ملی طراحی و ارائه شده است.

10- ظرفیت هایی مانند نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده و افراد ماهر و با تجربه چه در صنعت و چه در کشاورزی وجود دارد.

11- موقعیت کشور که با 15 کشور همسایه هستیم و لذا ارتباط و تعامل با آن ها یک فرصت بزرگ اقتصادی علاوه بر بازار بزرگ داخلی است.

12- اقتصاد نیز مانند علوم نانو، هست ای، سلول های بنیادی، صنایع دفاعی و... یگ علم است، همانگونه که در آنها با تکیه بر توان و اراده خود موفق شدیم، در این الگو نیز موفق می شویم.

ان شالله الزامات این الگو را در ادامه از نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی بدست آورده و ارائه می نماییم.

ادامه دارد....

لینک مرتبط:

اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود/قسمت دوم