افزایش 28 درصدی بارش در گلستان

13941021000409 PhotoAمدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: با وجود بارندگی‌های متناوب در استان، به نسبت سال گذشته، تنها 28 درصد افزایش بارندگی داشته‌ایم.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس؛ سید محمدرضا رضوی اظهار کرد: این میزان افزایش بارندگی آن هم به شکل باران، به گونه‌ای نیست که دغدغه استان را در موضوع خشک‌سالی مرتفع سازد.

وی خاطرنشان کرد: گلستان همچنان با خشک‌سالی دست و پنجه نرم می‌کند و با 40 یا 50 میلی‌متر بارش در سطح استان، نمی‌توان انتظار داشت ذخایر آبی این منطقه ترمیم شود.

رضوی با اشاره به شرایط جوی استان طی روزهای آینده اذعان کرد: استان از امروز تا اواخر هفته، افزایش دما را تجربه می‌کند و دمای آن بین هشت تا 11 درجه افزایش خواهد یافت و تا 23 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از بارش و کاهش دما طی روز جمعه پیش است اما پس از این بارش، باز از روز شنبه، گلستان دوباره شاهد آسمانی صاف و آبی خواهد بود و دمای هوا نیز به سمت گرم‌تر شدن خواهد رفت.

این مسئول گلستانی تصریح کرد: با این وضعیت دما، اندک برفی که به عنوان ذخیره آبی در کوه‌های اطراف استان وجود دارد نیز اندک اندک تبدیل به روان‌آب شده و در رودخانه‌ها جاری می‌شود.

*پیش‌بینی زمستان گرم‌تر در گلستان نسبت به سال گذشته

رضوی با اشاره به سروصدای رسانه‌ای در زمینه پدیده «ال‌ نینو» اضافه کرد: هواشناسی پر از احتمالات است و در این شرایط هنوز نمی‌توان راجع به پدیده‌ای اظهارنظر قطعی کرد، اما همچنان که پیش از این گفتم «ال نینو»، لزوما به معنای افزایش سرما نیست و حتی پیش‌بینی‌ می‌کنم، امسال در استان زمستان گرم‌تری به نسبت سال گذشته داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه