طرح «خانه مهربانی» و «لیوان وضو» در مساجد علی آباد کتول اجرا می شود+ تصاویر

KANONMEHR1اجرای طرح «خانه مهربانی» و «لیوان وضو» در مساجد علی آباد کتول ماحصل دومین جلسه هم اندیشی مسئولان و نخبگان کانون های فرهنگی مساجد این شهرستان بود که در راستای مهرورزی و اصلاح سبک زندگی جامعه مصوب شد.

به گزارش زرین نامه؛ دومین جلسه هم اندیشی مسئولان و نخبگان کانون های فرهنگی هنری مساجد علی آباد کتول با هدف اتحاد، همفکری، آسیب شناسی مشکلات فرهنگی، ایده پردازی و بررسی راهکار های اجرایی و مناسب در خانه دیجیتال مبین مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه، ضمن آشنایی مسئولان و نخبگان فرهنگی با یکدیگر و بیان خلاصه ای از توانمندی ها و عملکرد های کانون ها، به ارزیابی عملکرد کانون ها و نهاد های فرهنگی پرداخته شد.

محمد شریفی مسئول کانون مبین در این جلسه با ابراز نارضایتی از عملکرد شعارگونه و کم تاثیر بعضی فعالیت ها در حوزه فرهنگی، خواهان جدیت بیشتر و عزم همگانی در این زمینه شدند.

مصطفی رجبلو مسئول واحد آموزش کانون بیت الرضا (ع) نیز با استقبال از روحیه انتقادی و شجاعانهمسئول کانون مبین مسجد جامع و با استناد به آیاتی از قرآن مجید، سیره زندگی ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت سید الشهدا (ع) و بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه، تاکید کرد و گفت: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، انجام وظیفه و تکلیف است و هر کسی را به مقدار توانایی او تکلیفی است.

وی متذکر شد: نتیجه امور تنها برای خداست و اگر در کارهای فرهنگی اخلاص باشد، نتیجه نیز حتماً حاصل خواهد شد.

رجبلو با ارائه طرح خانه مهربانی در مساجد با هدف دریافت هدایای نقدی و غیر نقدی مردم و اهداء آن به نیازمندان، به بررسی پیامدهای مثبت این طرح پیشنهادی پرداخت و افزود: ایده خانه مهربانی حاصل اتاق فکر کانون بیت الرضا (ع) بوده است که از حاضرین تقاضا می کنم جهت اجرای بهتر طرح، آن را مورد نقد و بررسی قرار دهند.

مصطفی شیبک مسئول کانون ترنم باران هم در این جلسه با استقبال از طرح خانه مهربانی، آمادگی خود را جهت انجام این طرح در کانون خود اعلام کرد و قرار شد که این طرح در مسجد محمد رسول الله (ص) و امام جواد (ع) علی آباد کتول برگزار شود.

رجبلو در ادامه به ارایه طرح دیگری با عنوان «لیوان وضو» ارائه داد و گفت: در این طرح لیوان های مناسب در محل وضو خانه های مساجد قرار می گیرد تا با همکاری وضو گیرندگان، فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب در مساجد و به تبع آن در جامعه نهادینه کنند.

این طرح نیز مورد استقبال بیشتر کانون ها قرار گرفت و بنا شد هر کانونی مقدمات اجرای آن را فراهم سازد.

رمضان سوخته سرایی مسئول کانون بیت الرضا (ع) در حسن ختام برنامه ضمن استقبال از این طرح ها، از فعالیت جوانان در کانون های فرهنگی مساجد ابراز خرسندی کرده و گفت: حضور جوانان در کانون های فرهنگی مساجد علاوه بر رونق این کانون ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دوران جوانی، موجب ارائه ایده های خوب و ارزشمند در حوزه فرهنگ و اجتماع می شود.

KANONMEHR1

KANONMEHR2

انهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه