راه اندازی انجمن خبرنگاری در علی آباد کتول+ تصویر

khabarnegari1اولین جلسه توجیهی انجمن خبرنگاری کانون  شهید بهشتی شهرستان علی آباد کتول با حضور دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی برگزار و فعالیت این انجمن به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش زرین نامه؛ وحید حاج سعیدی مسئول انجمن خبرنگاری کانون شهید بهشتی علی آباد کتول هدف از تشکیل این انجمن را شناسایی دانش آموزان مستعد و علاقه مند به حرفه خبر نگاری عنوان کرد و گفت: تعداد خبرنگاران رسمی این شهرستان کمتر از انگشتان یک دست است و این زیبنده شهری که بیش از 150 هزار جمعیت دارد نیست. 

وی اظهار کرد: کانون شهید بهشتی شهرستان علی آباد کتول در نظر دارد با شناسایی دانش آموز آموزان علاقه مند و تربیت خبرنگاران جوان و با انگیزه فضای رسانه ای شهرستان را متحول سازد.

حاج سعیدی افزود: دعوت از اساتید استانی و کشوری حوزه خبرنگاری، برگزاری دوره های مقدماتی خبرنگاری و خبرنویسی، برگزاری کارگاه های بحث و تبادل نظر درخصوص موضوعات اجتماعی و فرهنگی، شیوه های استفاده از فضای مجازی نوین در حوزه خبررسانی و تعامل با روابط عمومی های ادارات شهرستان به منظور نشر مستمر اخبار و وقایع شهرستان از دیگر اهداف این انجمن می باشد که به یاری خداوند قصد انجام آنها را در آینده نزدیک داریم.

این خبرنگار با سابقه علی آباد کتول در ادامه تسلط به زبان فارسی و دست به قلم بودن، رعایت اصل بی طرفی، داشتن مطالعه مستمر، تسلط نسبی به زبان انگلیسی و کامپیوتر را از جمله پیش نیاز های حرفه خبرنگاری عنوان کرد و گفت: در دنیای امروز که رسانه ها نقش تاثیر گذاری در تحولات اجتماعی و سیاسی کشور ها دارند، توجه به آموزش خبرنگاران متخصص و متعهد از ضروریات جامعه است. در ضمن پرورش خبرنگار متخصص نیاز به مقدماتی دارد که آگاهی داشتن از تحولات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... و همچنین تسلط بر علوم روز دنیا نظیر انگلیسی و کامپیوتر، مطالعه مستمر، شرکت در جلسات بحث و گفتگو، استمرار در بحث نویسندگی و همچنین مطالعه مقالات و یادداشت های نشریات بخشی از این مقدمات می باشند.

جعفری مدیر کانون نیز رسالت خبر نگاران را از جمله اهداف مقدس و مهم برشمرد و افزود: در فضای رسانه ای امروز امپراتور های رسانه ای دنیا به کمک دلارهای کشورهای مرتجع نظیر عربستان، قطر، اسرائیل و ... در صدد القای افکار و برنامه های اربابان بزرگ خود هستند و لازمه مقابله با اهداف مخرب و مضر کژاندیشان داشتن آگهی و بصیرت و توان تحلیل موضوعات مختلف می باشد که یکی از اهداف برگزاری دوره های خبرنگاری در کانون بالا بردن بینش و توان فکری دانش آموزان در حوزه خبر و خبررسانی است.

khabarnegari1

khabarnegari2

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه