اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود/ قسمت هفتم

34932980در این قسمت از سلسله مباحث «اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود» به بررسی نقش «نقش آفرینان اقتصاد مقاومتی» می پردازیم.

به گزارش زرین نامه؛ در صحنه اقتصاد مقاومتی 2 نقش آفرین عمده وجود دارند، یکی مجموعه مدیریتی کشور اعم از 3 قوه و سایر نهادها و ارگان ها که از این پس به اختصار به آن ها مجموعه مدیریت کشور اطلاق می کنیم و دیگری تمامی مردم چه به صورت فردی یا جمعی در قالب شرکت ها و تعاونی ها و ... که مقام معظم رهبری به صورت روشن و البته کلی، وظایف اصلی و اولیه هر 2 نقش آفرین را تبیین فرموده اند که این همان سیاست گذاری بوده و مصداق بارز آن نیز سیاست گذاری های امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس است.

به طور مثال امام راحل در زمان حصر آبادان فرمودند: «حصر آبادن باید شکسته شود.» و در پس آن، مجموعه مدیریتی جنگ دست به کار می شد و زمینه عملیاتی کردن آن سیاست را فراهم می کرد و ملت نیز در تمامی جلوه های آن اعم از نیروهای مسلح و مردمی در هر موقعیت عملیاتی «رزمی، پشتیبانی، تبلیغی و ...» نقش خود را به نحو احسن ایفا می کرد که ماحصل آن نیز پیروزی الهی بود. لذا در اقتصاد مقاومتی هم باید مجموعه مدیریتی کشور آستین همت را به طور جهادی بالا زده و زمینه عملیاتی شدن را فراهم نماید تا مردم ایران حماسه ای دیگر بیافرینند.

ادامه دارد....

لینک مرتبط:

اقتصاد مقاومتی راه نجات از گرداب تورم و رکود/ قسمت ششم