جشنواره غذا و نوشیدنی های ورزش رژیمی در علی آباد کتول+ تصاویر

جشنواره غذا و نوشیدنی های ورزش رژیمی با ارایه بیش از 50 نوع غذا و نوشیدنی کم کالری و پر کالری در علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ به گفته مسئول برگزاری این جشنواره، هدف از برگزاری آن، معرفی غذا و نوشیدنی های رژیمی به بانوان ورزشکار جهت رسیدن به وزن ایده آل با استفاده از رژیم مناسب و تغذیه سالم است.

ابوالحسن هدایتی داور این جشنواره با تاکید بر لزوم استفاده از تغذیه سالم و رژیمی برای ورزشکاران، گفت: گروه های اصلی غذایی شامل 5 گروه است که بر اساس نیاز بدن در هرم قرار گرفته شده است. در راس هرم گروه چربی ها و شیرینی ها قرار دارد و در قسمت های بعدی گوشت ها و جایگزین ها هستند که شامل ماکیان، گوشت قرمز و حبوبابت است که به خاطر داشتن املاح زیاد غذایی در رده ی گوشت ها قرار می گیرد. بعد از آن شیر و لبنیات، میوه جات و سبزیجات که به تربیت دارای کلسیم و منیزیم و ویتامین های A , B هستند و در انتهای هرم هم نان و غلات قرار دارد.

وی در ادامه درباره تاثیر آهسته خوردن غذا بر رسیدن به وزن ایده آل، اظهار کرد: آهسته خوردن غذا باعث می شود در مدت زمان 20 دقیقه احساس سیری کنیم و این امر موجب می شود که غذا هر چند کم، جذب بدن شود.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: رژیم سالم و مناسب رژیمی است که در 5 وعده غذایی تعیین شده و شامل 3 وعده اصلی صبحانه، ناهار و شام است و 2 میان وعده که فاصله آن ها باید 3 ساعت با وعده اصلی غذایی باشد.

هدایتی در پایان با تاکید به تاثیر بینایی نسبت به غذا و نوشیدنی ها به بانوان ورزشکار، خاطر نشان کرد: برای نوشیدنی ها بهتر است از لیوان های بلند و باریک و برای صرف غذا از ظروف کوچک استفاده شود.

در پایان این جشنواره که توسط کمیته آمادگی جسمانی، هیئت ورزش های همگانی و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول و هتل کانیار برگزار شد، به برترین های غذاهای منتخب داوران لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه