مردم به بداخلاقان انتخابات اجازه شیادی ندهند

zanganehhیکی از اساتید دانشگاه های استان گلستان گفت: اگر خدای ناخواسته با خرید رأی یا تطمیع آراء مواجه شدیم، مدیران اجرایی انتخابات براساس مُرّ قانون با متخلفان این مسئله برخورد کنند و مردم نیز فرهنگ سیاسی و اجتماعی خود را آنقدر بالا ببرند که هیچ شیادی رأی مردم را این گونه اخذ نکند.

محمد باقر زنگانه در گفتگو با زرین نامه با تاکید بر لزوم رعایت مُر از قانون در انتخابات، بیان کرد: انتظار می رود مسئولین زمان برگزاری انتخابات قانون را رعایت کنند و اجازه ندهند که قانون در جامعه بی اعتبار و مردم نسبت به اجرای آن توسط مسئولین بی اعتماد شوند که این خود باعث دلسردی مردم و بی تفاوتی آنان نسبت به انتخابات می شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان با تبلیغاتی اینچنینی که چه مردم چه در انتخابات شرکت کنند و چه شرکت نکنند، افرادی انتخاب می شوند که نظام آن ها را قبول دارند، سعی دارند مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کنند.

زنگانه تصریح کرد: در این بین وظیفه مردم انقلابی ایران این است که با شرکت پرشور، آگاهانه و با انتخاب افرادی انقلابی، مومن، ولایی، دلسوز و خادم، نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی به طرفداران کاندیدا توصیه کرد: افرادی که در پی یک کاندیدای خاص هستند، ابتدا باید وی را اصلح بدانند و نه بر اساس خواسته های نفسانی و قومی و قبیله ای بلکه صلاحیت کاندید بلکه طبق ارزش هایی باشد که رهبر معظم انقلاب می فرمایند و مسئله دیگر که باید به آن توجه داشت این است که فقط از کاندید اصلح خود تبلیغ کرده، از تخریب سایر کاندیداها بپرهیزند و در تبلیغات انتخاباتی اخلاق انسانی،اسلامی، قانونی و سیاسی را ملاک و معیار خویش قرار دهند.

زنگانه با بیان اینکه مردم سالاری دینی از دیگر دست آورد های انقلاب مقدس جمهوری اسلامی بوده که انتخابات گذشته آن را در جامعه ما نهادینه کرده، افزود: مردم سالاری حقیقی و واقعی با دموکراسی کشورهای غربی قابل مقایسه نیست، چرا که اتکا به نظام در آن بر پای رأی مردم است.

وی متذکر شد: ایمان و اعتقاد عملی به اسلام ناب محمدی(ص)، انقلابی بودن در اجرای ارزش های دینی، سابقه نیک داشتن، روحیه خدمت بی منت داشتن، اطاعت آگاهانه و صادقانه از ولایت فقیه، کارایی، کاردانی، مدیریت قومی، سابقه اجرایی موفق، از جمله ارزش هایی هستند که در انتخاب فرد اصلح باید به آن توجه داشت.

این استاد دانشگاه های گلستان در پایان تاکید کرد: مردم با بر اساس ویژگی های ذکر شده، کاندیدها را سنجیده و فردی که به این ویژگی ها نزدیکتر هستند را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه