نگاه فاوا سپاه به مقوله مخابرات در جنگ تخصصی و بومی است

زرین نامه: مسئول فناوری اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه اولین یادواره شهدای بی سیم چی استان گفت: بی سیم چی ها به عنوان بخشی از رزمندگان و شهدای ما در جنگ نقش بسزایی داشتند . مجموعه فاوا سپاه نگاه خاص و ویژه ای به مخابرات و نقش آن در دوران دفاع مقدس دارد.

به گزارش زرین نامه، سردار حسین بهشتی مسئول فناوری اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه اولین یادواره شهدای بی سیم چی در گرگان اظهار داشت : هدف از برگزاری این یادواره ها زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست و هر چند که دیر این کار را انجام دادیم اما برگزاری یادواره هایی اینچنینی واجب و ضروری و به عنوان یک رویکرد جهادی می باشد .

بهشتی اذعان داشت : امروز نیاز داریم برای ادامه راه شهدا و امام راحل (ره) فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل امروز و آینده نهادینه کنیم و آنچه که امروز ما را از آسیب ها و تهدیدات دور نگه می دارد روحیه ایثار و فداکاری است و این درسی است که شهدا به ما دادند .

وی گفت : بی سیم چی ها به عنوان بخشی از رزمندگان و شهدای ما در جنگ نقش بسزایی داشتند . مجموعه فاوا سپاه نگاه خاص و ویژه ای به مخابرات و نقش آن در دوران دفاع مقدس دارد . در حوزه جنگ کارهایی شد ولی نگاه ما به این بخش تخصصی است که ما بتوانیم آنچه را که در دوران دفاع مقدس در عرصه های تخصصی تلاش های ویژه ای داشتند را به عنوان یک روش موفق دریافت کنیم .

مسئول سازمان فاوا سپاه افزود : زمانی که جنگ آغاز شد همانطور که تیپ و لشکر و گردانی نداشتیم ، مخابراتی هم نداشتیم ، مهارت و آموزشی هم نداشتیم ، نیروهای متخصصی را هم در بدو جنگ نداشتیم اما الان با برگزاری این یادواره ها و همایش ها تاریخ شفاهی جنگ را ثبت کنیم و تبدیل به فیلم و کتاب و نمایشنامه بشود و مورد استفاده نسل آینده قرار بگیرد .

بهشتی خاطرنشان کرد : در ابتدای جنگ ما حتی کابرد بی سیم را نمی داستیم اما در اواسط جنگ توانستیم بی سیم را تولید کنیم . این به عنوان یک روش موفق در اختیار کشور ما قرار گرفت . دید ما به مقوله مخابراتی کاملا بومی و تخصصی است وگرنه اگر ما می خواستیم وارد کننده این تجهیزات می بودیم که دیگر هنر نمی کردیم . تولیدات ما باید بومی باشد تا دشمن به فرمول های آن پی نبرد و نتواند از آن بهره برداری کند .

وی در پایان گفت : با همت برادران ما در سپاه گلستان اولین یادواره شهدای بی سیم چی خوب برگزار شد و جا دارد که از این اقدام بجا و شایسته تقدیر شود ./گلستان ما