عملیات ساخت و ساز اولین کشتارگاه صنعتی استان گلستان در علی آباد کتول آغاز شد

زرین نامه: عملیات ساخت و ساز اولین مجتمع ذبح صنعتی استان گلستان (کشتارگاه صنعتی) در شهرستان علی آباد کتول پس از طی دو سال روند طولانی مدت اداری آغاز شد.

سرمایه گذار و مدیر پروژه کشتارگاه صنعتی علی آباد کتول در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه بیان داشت: طبق فرمول ساخت کشتارگاه صنعتی، عملیات ساخت و ساز این کشتارگاه 18 ماه است که با انجام موازی کاری ها در کنار هم این کشتارگاه تا دهه ی فجر سال 92 قابل بهره برداری می باشد.

مهندس محمد علی ذبیحی با بیان اینکه مساحت زمین کشتارگاه 25 هزار مترمربع است، تشریح کرد: در این مجموعه 14 سازه از نوع سنگین و فوق سنگین شامل ساختمان اداری، آغل، سالن کشتار، سردخانه، سالن بسته بندی، منبع آب، لاشه سوز، نگهبانی، کارواش و دیگر سیستم های مورد نیاز به صورت تمام مکانیزه با مساحت 6 هزار مترمربع ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای این کشتارگاه ظرفیت روزانه ذبح 250 راس دام سبک، 50 راس دام سنگین و بسته بندی 20 درصد محصول در فاز اول برآورد شده است.

ذبیحی در خصوص میزان اشتغالی زایی پروژه کشتارگاه صنعتی علی آباد کتول اظهار داشت: در فاز اول این پروژه، میزان 127 نفر و در فاز های تکمیلی آن 500 نفر به صورت مستقیم و 1500 نفر غیر مستقیم در مشاغل پیرامونی بالادستی و پایین دستی توان اشتغالزایی دارد.

وی در خصوص اعتبار برآورد شده گفت: برآورد ما با قیمت های سال 89 که پیشنهاد ساخت کشتارگاه به استان داده شد 10 میلیارد تومان بود که در نهایت میزان 8 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار در دو بخش سرمایه ثابت و در گردش مصوب شد.


مسئولین خوب عمل می کنند اما روند سیستم اداری استان برای سرمایه گذاران فلج کننده است

ذبیحی در خصوص روند سیستم اداری و حمایت از سرمایه گذاران در استان بیان داشت: "مسئولین خوب عمل می کنند اما روند سیستم اداری استان برای سرمایه گذاران فلج کننده است".

وی با اشاره به اینکه "تنها معضل عدم سرمایه گذاری در گلستان وجود سیستم فشار آور اداری استان" است، اظهار داشت: منظور من به شخص خاصی نیست و ایراد به کل سیستم اداری و استفاده از کارشناسان با رشته های غیر مرتبط در مسائل تخصصی است.

وی دو ایراد جهل علمی کارشناسان شامل عدم توجه به حرف آن ها به دلیل عدم تخصص و عدم توانایی کارشناس برای تجزیه و تحلیل طرح های تخصصی را ضربه ای بزرگ به قشر سرمایه گذار دانسته و گفت: صرف زمان زیاد برای توجیه کارشناسان و نوسانات بازار به تولید کننده و سرمایه گذار ضرر رسانده و ناخواسته برآیند منفی به پروژه می دهد.

وی در پایان با بیان اینکه استان گلشتان سرشار از موقعیت های سرمایه گذاری است، خطاب به مسئولین گفت: اصلاح سیستم اداری و استفاده از کارشناسان مرتبط با رشته تحصیلی، موجب جذب سرمایه گذار و کاهش نرخ بیکاری در استان خواهد شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه