گروه جهادی مهندسی شهید طهرانی مقدم لبیک گوی «اقتصاد مقاومتی» در گلستان

موسس گروه جهادی مهندسی شهید حاج حسن طهرانی مقدم گلستان با لبیک به پیام«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» مقام معظم رهبری، گفت: هدف استراتژیک ما از تشکیل این گروه جهادی مهندسی پیگیری تحقق فرمایشات امام خامنه ای  به عنوان نقشه راه تعالی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 یوسف رحیمی فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: تنها راه خروج از بن بست اقتصادی موجود در سطح ملی و بین المللی برای آزادگان عالم عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: نتنها اقتصاد ملی، بلکه دنیا نیز از گردش کار در اقتصاد استعماری پول مبنا خسته شده و به دنبال راهکارهای جایگزین در این زمینه است.

رحیمی عنوان کرد: تکرار حماسه حضور مردمی دفاع مقدس و ایجاد زمینه مناسب برای حضور حداکثری جامعه در فرآیند عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در سطوح مختلف اجتماعی از برنامه های کوتاه مدت ما در این گروه جهادی است.

وی در ادامه گفت: خروجی فعالیت ما از جنس سرمایه اجتماعی است که متاسفانه اغلب مدیران سازمان های متولی حوزه اقتصاد مقاومتی با این فرآیند آشنایی ندارند و این عدم آشنایی معمولاً برای ما مشکل ساز می شود.

رحیمی اظهار کرد: پس از انجام مطالعات امکان سنجی تحقق حداکثری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ما در سطح وسیعی نسبت به مطالعه گردش کار دستگاه های اجرایی پرداختیم و متاسفانه با انحراف معیار سیستمی زیادی در این بخش مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز تجدید سازمان و کادر سازی نیروهای ارزشی در ساختاری چابک و اثر بخش، به مهندسی مجدد این گردش کار پرداختیم که خوشبختانه با توجه به گستره پتانسیل حقوقی موجود در قوانین بهبود فضای کسب و کار در این مورد خاص به موفقیت های قابل توجهی نیز دست یافتیم.

مدیر گروه جهادی مهندسی شهید حاج حسن طهرانی مقدم استان گلستان درباره مزیت هایی گردش کار پیشنهادی، گفت: فعالان اقتصاد مقاومتی در مقابل قراردادهای یک طرفه سیستم بانکی و گردش کاری سازمان های دولتی متولی حوزه تولید هیچ گونه قدرت چانه زنی نداشتند. اما در گردش کار پیشنهادی ما اولویت ها بر مبنای آموزش و تبدیل منابع انسانی به سرمایه های انسانی طرح ریزی شده است. 

وی ادامه داد: تامین منابع مورد نیاز در الگوریتم عملکرد در گردش کار پیشنهادی عموماً از طریق مشارکت در فرآیند توسعه شرکت ها و سازمان های پویا تامین و حفظ زنجیره ارزش ایجاد شده از طریق تعامل سازنده در مناسب ترین حاشیه امن پیگیری می شود.

رحیمی اذعان داشت: حذف هزینه های پیدا و پنهان ایجاد یک فرصت شغلی و حفظ مزیت رقابتی کالا و خدمات ایرانی در بازارهای بین المللی از طریق بکار گیری سطوح پیشرفته تکنولوژی را می توان به عنوان چند دستاورد کوچک فعالیت این گروه جهادی مهندسی برشمرد.

وی با اشاره به کمک های مورد نیاز در خصوص پیاده سازی و بکار گیری نتایج تحقیقات میدانی انجام شده، تاکید کرد: بدیهیست پیاده سازی این دستورالعمل های خاص نیاز به مشارکت مدیران تصمیم ساز دارد. متاسفانه با توجه به انحراف معیار موجود در عملکرد دولت و سازمان های غیر دولتی در خصوص اقتصاد مقاومتی با مشکلات اساسی مواجه هستیم.

رحیمی تاکید کرد: این تعامل شکل نخواهد گرفت مگر با حضور رسمی نیروهای جهادی در عرصه تصمیم سازی و برگزاری جلسات توجیهی و کارگاه های آموزشی ویژه توانمند سازی جامعه هدف در شرایط اقتصاد مقاومتی.

موسس گروه جهادی مهندسی شهید حاج حسن طهرانی مقدم استان گلستان در پایان خاطر نشان کرد: ما با توجه به گردش کار داخلی مجموعه نسبت به طراحی و نمونه سازی تجهیزات مورد استفاده در اقتصاد مقاومتی اقدام کرده ایم که پس از اخذ نتایج مورد نظر حتماً رسانه ای خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه