مسئولان بجای شعار، اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند/ تنها راه نجات ما اقدام و عمل مناسب است

رییس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: مسئولان اجرایی، تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور حداقل در سالی که رهبر معظم انقلاب بر انجام اقدامات عملی و قابل لمس تاکید کرده اند، شعار ندهند و با سخنرانی و تکرار حرف های ایشان وظیفه خود را پشت گوش نیاندازید.

مسعود بصیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: نقش رسانه ها را باید در کنار همه حوزه های فعالیت های انسانی تعریف کنیم و تقریباً تمام این رفتارها باید یک ضمیمه رسانه ای داشته باشند. در حوزه اقتصاد مقاومتی هم باید الزاماً این مساله مورد نظر قرار گیرد چرا که می تواند اثر تقویت کننده یا تضعیفی داشته باشد.


وی با اشاره به نقش رسانه ها در حوزه اقتصاد مقاومتی، تشریح کرد: رسانه ها و به خصوص بدنه مدیریتی آن ها باید نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی کاملا مسلط شوند. آگاه سازی مدیران رسانه ها از این موضوع اولین گام در اجرای اقتصاد مقاومتی است، چرا که آن ها افکار عمومی جامعه را هدایت می کنند و متاسفانه در حال حاضر بسیاری از خبرنگاران و رسانه ها حتی آشنایی حداقلی با راه ها، علل و نتایج این اقدام ندارند یا این که اساس ظرفیت اقتصادی کشور را نمی شناسند.  


بصیری با تاکید بر لزوم پرهیز رسانه ها از قبیله گرایی و رفتارهای جناحی در حمایت از منافع ملی کشورمان، ادامه داد: امروز رسانه ها در کشور ما به شدت دچار حزب گرایی هستند و به همین دلیل گاهی مشاهده می شود که منافع کشور را به خاطر حزب و منافع گروهی و شخصی زیر پا گذاشته و در اصطلاح منافع دراز مدت را قربانی نگاه های شخصی خود می کنند. این مساله آفت جدی رسانه های ماست که متاسفانه افکار عمومی جامعه را هم دچار خطا کرده است. 


وی همچنین با بیان اینکه باید دستگاه های مجری در حوزه اقتصاد مقاومتی با رسانه ها همراهی کنند، متذکر شد: رسانه ها نباید نامحرم فرض شوند باید دسترسی آزاد به اطلاعات مورد نیاز برای رسانه ها وجود داشته باشد، تا بعد از آگاهی و پرهیز از قبیله گرایی بتوانند تحلیل های مناسب و ارشاد کننده یا نقدهای سازنده ارایه کنند.


بصیری در بخش دیگری از این گفتگو عنوان کرد: سال هاست که رهبر معظم انقلاب به اشکال مختلف می کوشند مسئولین را متوجه این موضوع کنند که لازمه افزایش قدرت کشور و عبور از مشکلات، عمل به برنامه های مختلف در حوزه اقتصاد و فرهنگ است. ایشان دو دهه است که تاکید کرده اند باید روزی برسد که درب چاه های نفت بسته شود و اقتصاد ایران بدون نفت اداره شود. چند سال است که از اقتصاد مقاومتی صحبت می کنند  اما برخی مسئولین باز هم همان راه قبل را می روند و برای این که متهم به کم کاری نشوند، هرکاری که انجام می دهند، یک نام اقتصاد مقاومتی هم ضمیمه آن می کنند.


بصیری گفت: اتفاقاً به خاطر همین است که مقام معظم رهبری ناچار می شوند که در سخنرانی روز عید خود در مشهد مقدس صراحتاً از عملیاتی نشدن حرف می زنند و می فرمایند: «برای اقتصاد مقاومتی، صِرف آمادگی کافی نیست؛ ما گفتیم «اقدام و عمل». البتّه دولت محترم در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی کارهایی کرده‌اند؛ ما گفتیم یک ستاد فرماندهی تشکیل بدهید برای اقتصاد مقاومتی، تشکیل دادند و معاون اوّل رئیس جمهور محترم را در رأس آن گذاشتند؛ کارهایی هم کردند، گزارشش را هم به من دادند که من امروز در پیام اوّل سال به ملّت عزیزمان این را گفتم؛ منتها اینها کارهای مقدّماتی است.


وی ادامه داد: ایشان همچنین تاکید فرمودند که ما احتیاج نداریم از ارزش های خودمان، از خطوط قرمز خودمان و از اصول خودمان صرفِ‌نظر کنیم تا آمریکا نتواند ما را تحریم کند؛ ما با دنبال کردنِ همین سیاست اقتصاد مقاومتی، به‌معنای عملی مسئله و اقدام عملی موضوع، می توانیم کشور را مصونیت ‌سازی کنیم؛ می توانیم مصونیت بدهیم کشور را تا دیگر در مقابل تحریم به خودمان نلرزیم که ما را تحریم خواهند کرد. خب تحریم بکند؛ اگر اقتصاد مقاومتی شد، تحریم دشمن تأثیر قابل توجّهی نخواهد کرد. این می شود حرکت انقلابی و حرکت مؤمنی.»


بصیری در ادامه اذعان داشت: واقعیت آن است که باز شدن گره مشکلات کشور تنها به دست خودمان انجام می شود و کسی قرار نیست از جایی شناخته و نا شناخته پیدا شود و مشکلات کشور را حل کند. این که دائما یکدیگر را متهم کنیم و به فکر دولت چهار ساله خود مشکلات باشیم گره را باز نمی شود.


رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در پایان خاطر نشان کرد: همه ی ما در یک کشتی نشسته ایم، هر کس برای تقویت آن نکوشد و سهم خود را به دوش نکشد، همه ی ساکنان کشتی متضرر می شوند، لذا به همه مسئولان اجرایی و تصمیم گیران و تصمیم سازان توصیه می کنم، حداقل در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر انجام اقدامات عملی و قابل لمس تاکید کرده اند، شعار ندهند و با سخنرانی و تکرار حرف های ایشان وظیفه خود را پشت گوش نیاندازید.


انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه