بیکاری و ضعف اقتصادی گلوی مردم علی آباد کتول را می فشارد

عضو کانون وکلای دادگستری علی آباد کتول گفت: مردم علی آباد کتول به دلیل عدم رونق کشاورزی، ضعف اقتصادی و نبودن بنگاه های زود بازده از نظر معیشتی در مضیقه هستند و عامل بسیاری از جرم ها و مطالبه گری های مالی نیز نشات گرفته از همین مشکلات اقتصادی است.

جابر اکبری در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: بیکاری و ضعف اقتصادی را بزرگترین دغدغه مردم این شهرستان دانست و گفت: همه ی مشکلات علی آباد کتول اعم از طلاق، سرقت، اعتیاد و مطالبه گری ها به مسئله بیکاری بر می گردد.
وی علت بیکاری استان های شمالی را محرومیت در صنعتی شدن و شناخته شدن به عنوان قطب کشاورزی در زمان دولت اصلاحات اول و دوم بیان کرد و ادامه داد: حتی با وجود کشاورزی بودن منطقه، شاهد کشت و اقتصاد مناسبی نیستیم و خشکسالی های اخیر نیز به کاهش تولید محصولات کشاورزی دامن زده و وضع اقتصادی مردم از گذشته بدتر شده است.
این وکیل پایه یک دادگستری علی آباد کتول با بیان این که بیشتر مراجعین وی مطالبه گران طلب های مالی هستند، اذعان داشت: این گونه مسائل حقوقی شهرستان به دلیل درآمد پایین مردم است که در آن ایفای تعهد از طرف فرد متعهد انجام نمی شود.
وی سرقت را بعد از آمار بالای بیکاری در شهرستان، معضلی جدی دانست و گفت: علی آباد کتول با قرار گرفتن در رتبه ی اول جرایم سرقت، بین شهرهای استان گلستان بیش از پیش معضل بیکاری را در شهرستان به ما گوشزد می کند. بیشترین سرقت ها مربوط به موتورسیکلت، گوشی، لوازم خانگی، سیم، کابل و ترانس چاه کشاورزی است.
80 درصد طلاق های علی آباد کتول از مشکلات مالی نشات می گیرد
اکبری معتقد است علت 80 درصد طلاق ها در علی آباد کتول به وضعیت مالی زوجین مربوط است.
وی خاطر نشان کرد: به دلیل فراهم نشدن هزینه های زندگی از سوی مرد و احساس کمبود و کاستی زن در خانه، بداخلاقی ها آغاز می شود و روابط زناشویی به خطر می افتد زیرا از نظر اقتصادی و روحی تأمین نمی شوند و آسودگی خاطر ندارند.
اکبری با تأکید بر این که طلاق از هم پاشیدگی تنها یک خانواده نیست و آثار و طبعات آن بر خانواده های زوجین وارد می شود، اظهار کرد: ازدواج، پیوند بین زن و مرد نیست بلکه پیوند بین دو خانواده است و با جدایی زوجین روابط بین خانواده ها نیز از بین می رود بنابراین نباید راحت از کنار آسیب طلاق گذشت.
این وکیل پایه یک دادگستری علی آباد کتول با بیان این که برخی طلاق ها نیز ارتباط مستقیمی با اقتصاد ندارد، متذکر شد: برخی زوجین بعد از گذشت یک سال از زندگی زناشویی روابط بین شان برایشان عادی می شود، چرا که  حداقل های رفاهی در منطقه ما تأمین نمی شود ولی گاهی با شرایط مالی مناسب، زندگی زوجین به دلایل متعدد دیگر تداوم ندارد.
وی با اشاره به این راهکار که پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: اشتباه اینجاست که در زمان طلاق اداره بهزیستی برای مشاوره، زوجین را نزد روانشناس می فرستد، در حالی که عمل صحیح ارجاع دادن آن ها قبل از جاری شدن خطبه عقد به مدت 2 یا 3 جلسه نزد مشاوره حقوقی و روانشناس است.
اکبری در ادامه به ادارات و نهادهای ذیربط شهرستان پیشنهاد داد: هزینه های مشاوره حقوقی و روانشناسی برای زوجین از بخش های دیگر تأمین شود و یا کاهش یابد تا بتوانند در این دوره ها شرکت کنند و همچنین کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی برای عموم برگزار شود.
عضو کانون وکلای دادگستری علی آباد کتول در ادامه با بیان سخن مقام معظم رهبری که اعتیاد اولین معضل بعد از جنگ است، خاطر نشان کرد: جمع آوری قلیان ها از مکان های عمومی علی آباد کتول توسط کلانتری تا حدی بر کاهش مصرف مواد مخدر تأثیر گذار بوده ولی بهتر از آن متلاشی کردن مراکز فروش مواد مخدر است.


انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه