«طلاق»، زنگ خطر افزایش آسیب های اجتماعی در علی آباد کتول

فاطمه انصاری وکیل پایه یک دادگستری علی آباد کتول گفت: آمار مشکلات خانوادگی، اختلافات زناشویی و طلاق ها نسبت به وسعت و جمعیت این شهرستان قابل تأمل است.

انصاری در گفتگو با زرین نامه با بیان اینکه مسائل خانوادگی بر تربیت نسل آینده و سرنوشت کشور تأثیر مستقیم دارد، اظهار کرد: آموزش تشکیل و نحوه حفظ بنیان خانواده از سوی پدر و مادر به فرزندان باید انجام شود، ولی امروزه عکس این مساله را شاهد هستیم.


وی با تشریح آثار مخرب ماهواره بر بی حد و مرز ساختن روابط زنان و مردان در جامعه، رعایت نشدن شئونات اسلامی از سوی آن ها و در مقابل سفارش اسلام بر رعایت اخلاق اسلامی برای حفظ بنیان خانواده، گفت: وقتی مسائل غیراخلاقی در شهر ورود پیدا کند، حرمت خانواده شکسته شده، کیان خانواده از بین می رود و در نهایت به طلاق منتهی می شود.


این مشاوره حقوقی فعال در شهرستان علی آباد کتول معتقد است که طلاق در یک خانواده منجر به قربانی شدن فرزندان و از بین رفتن روابط خانواده های دیگر می شود.
انصاری همچنین عنوان کرد: طلاق، روابط صمیمی ایجاد شده میان خانواده دو طرف را برهم می زند و زن و مرد مطلقه در آینده با تأثیر پذیری منفی از فضای مجازی و محیط اجتماعی شان روابط جدید و نامشروعی با افراد مجرد و یا حتی متأهل برقرار می کنند که تهدیدی برای خانواده های دیگر است.
وی با اشاره به این که ازدواج در سنین پایین و نداشتن آمادگی لازم برای کسب مهارت های زندگی زناشویی بیشترین درصد طلاق در علی آباد کتول را به خود اختصاص داده است، اذعان داشت: مسائلی همچون مطالبه گری مهریه و نفقه، شکسته شدن حرمت های بین زن و شوهر و لج و لجبازی های بی مورد در رده های بعدی علل طلاق قرار می گیرد.


بیکاری عامل افزایشی آمار طلاق


انصاری بیکاری را عاملی بر عدم تمایل جوانان به ازدواج دانست و گفت: بخشی از افراد جامعه در خانواده تن پرور رشد کرده اند، درباره ی این دسته از افراد بحثی نداریم ولی بخشی دیگر جوانان جویای کار هستند که زمینه ی مناسبی برای اشتغال آن ها در شهرستان فراهم نشده است و درآمدی ندارند که سبب می شود تمایلی به ازدواج نداشته باشند.


این مشاور حقوقی فعال در علی آباد کتول با اشاره به این که معضل بیکاری، بحران طلاق را در جامعه حادتر می کند، اذعان داشت: بیکاری مرد خانواده، منجر به بگو مگوهای زناشویی و گاهی اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی برای فرار از فکر مشکلات اقتصادی و بیکاری می شود و این موضوع به مرور زمان منجر به طلاق می شود.


انصاری اختلافات مالی، نزاع دسته جمعی، درگیری های خیابانی و استفاده از سلاح سرد را از دیگر هنجارهای اجتماعی در علی آباد کتول برشمرد.


راهکارهایی برای حل معضلات علی آباد کتول


وکیل پایه یک دادگستری علی آباد کتول در پایان راهکارهایی برای حل معضلات علی آباد کتول پیشنهاد کرد و گفت: آموزش و فرهنگ سازی جهت حفظ بنیان خانوده برای عموم جامعه از سوی ادارات، نهادها و رسانه ها، اشتغالزایی برای جوانان از طریق رشد صنعت و جذب سرمایه گذار در مناطق گردشگری شهرستان و ایجاد فضاهای مناسب برای تفریحات سالم جوانان در راستای ایجاد شادابی روحیه و جلوگیری از افتادن به دام اعتیاد از جمله راهکارهایی است که باید در راستای حفظ سلامت اجتماعی خانواده ها در علی آباد کتول برای آن برنامه ریزی شود.
انتهای پیام/


نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه