دولت و ملت به توانمندی های خود اعتماد کنند

امام جمعه علی آباد کتول با تاکید بر لزوم اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی،  گفت: اگر دولت و ملت در مشی خود به، توانمندی ها، منابع و تولیدات داخلی اعتماد کنند، همه ی مشکلات اقتصادی کشورمان حل می شود.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان علی آباد کتول با بیان اینکه در شعار امسال دو جمله اساسی اقتصاد مقاومتی- اقدام و عمل بکار رفته است، گفت: برخی گمان می کنند اقتصاد مقاومتی یعنی سختی دادن بر خود و ریاضت کشیدن، در حالی که مقصود این نیست.
وی با ارایه تعریفی از اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: تفسیر صحیح اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد خردمندانه که از بر 2 پایه اساسی اتکاء به داشته های خود برای رشد تولیدات داخلی در مقابل توجه  به داشته های دیگران استوار است.
موسوی با اشاره به لزوم اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی در دوران پسا برجام، تصریح کرد: اعتماد به وعده های امریکا و کشورهای غربی کاری غیر عقلانی است، پیشینه تاریخی ارتباط با این کشورها نیز دلیلی بر این مدعا بوده و در آیات قرآنی و روایات دینی ما نیز ارتباط با چنین دولت هایی نهی شده است چرا که وقتی پای منافع در میان باشد، آن ها پیمان نمی شناسند و بد عهدی می کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه اگر از تولیدات داخلی حمایت کنیم طولی نمی کشد که مشکلات اقتصادی ما مرتفع می شود، اذعان داشت: مردم و به ویژه جوانان کشورمان از استعدادها و توانایی های بالایی برخوردار هستند و مسئولان ما با مدیریت درست، تکیه به این توانمندی ها و منافع داخلی قطعاً می توانند در حل مشکلات اقتصادی کشور موفق شوند.
موسوی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه علی آباد کتول به لزوم حفظ امینت کشور تاکید کرد و گفت: در دنیایی زندگی می کنیم که در آن کشورهای بزرگ با بودجه های کلان در حال تهیه سلاح های پیشرفته و موشکی برای افزایش توان دفاعی خود هستند و حتی برخی کشورهای غربی سلاح های  دو- سه سال اخیر خود را از رده خارج کرده و به کشورهای مزدور خود داده اند.
امام جمعه علی آباد کتول با بیان اینکه امریکا در ظاهر با داعش در سوریه می جنگد و در پشت پرده از آن ها حمایت می کند، افزود: طی 11 ماه گذشته کشورهای عربی حوزه خلیج فارس 33 میلیارد دلار از امریکا سلاح های جنگنده پیشرفته و موشک های ضد زره خریداری کرده اند که بخش اعظم این تسلیحات در اختیار داعش قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه