کسی که مهارت داشته باشد، بیکار نمی ماند/ آموزش مهارت ۴۲ هزار نفر در سال ۹۴

مدیرکل فنی و حرفه ای استان گلستان از آموزش ۴۳۰ حرفه و رشته در ۳۲۰ آموزشگاههای فعال در سطح استان گلستان خبر داد و افزود: نزدیک به ۴۲ هزار نفر در سال ۹۴ آموزشهای مهارتی دیدند که حدود ۵۰ درصد آن را آموزشگاههای خصوصی برعهده داشتند.

به گزارش زرین نامه به نقل از قابوس نامه، ابوالفضل تیر انداز باتلاش برای افزایش توسعه و فرهنگ مهارت آموزی، گفت: هرچقدر در این زمینه کار کنیم باز هم نیاز است تا ما بر ضرورت افزایش مهارت تاکید کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات و سیاست های راهبردی ما در حوزه اقتصاد مقاومتی تعریف شده و قسمت اعظمی از آن بردوش ما قرار گرفته است، افزود: ما نیاز داریم تا مهارت آموزی به یک اولویت در خانواده ها و فرزندان قرار گیرد و از مسئولین هم در خواست دارم تا با همکاری های خود بر این اولویت تاکید کنند.

مدیرکل فنی حرفه ای استان گلستان در ادامه تصریح کرد:دولت سیاستش به سمت تعدیل نیرو است و اگر به خواهد سالانه ۱میلیون شغل ایجاد کند باید برای هر شغل میانگین ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کند که رقم بالایی خواهد شد، برای ایجاد فرصت شغلی چاره ای جز تقویت آموزشهای مهارتی وجود ندارد.

تیرانداز در ادامه با تاکید بر ایجاد انگیزش در کارگاههای نیم تا دو ساعته اظهار کرد: توسعه و فرهنگ مهارت آموزی و هدایت شغلی کار تازه ای است که  سعی در ایجاد آن در نوجوانان و جوانان داریم.

وی با بیان اینکه  در مدت دو سال اخیر یکی از موضوعاتی که بر آن تاکید داشتیم تدوین استانداردها مشاغل جدید و پژوهش پیرامون آینده مشاغل است، تصریح کرد: سعی کردیم هرساله با ۱۰ درصد ارتقاء استانداردهای جدید آموزشی را اضافه کنیم.

تیرانداز در ادامه افزود:آموزش های کپسولی ما برای خانواده ها در مدت کوتاه انجام می شود و بعد از جذب ادامه آن در مرکز انجام می گیرد، از برنامه های ویژه ما ارتقای سطح مهارتی فارغ التحصیلان، بازنگری استانداردهای مشاغل متناسب با بازار، توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در تعاونی ها به منظور تقویت تعاونی ها که اگر آنها پویا و فعال شوند نقش مهمی در اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

وی آموزشهای خود را برای توانمند سازی مددجویان و زنان بی سرپرست خانوار نیز دانست و یکی دیگر از برنامه های خود را اصلاح نظام آموزشی فنی و حرفه ای در راستای بهبود کارکرد و توسعه بخش خصوصی در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل عنوان کرد.

تیرانداز از رتبه  سوم کشوری استان گلستان در جشنواره شهید رجایی سخن گفت و پیشرفتها و عملکردهای فنی و حرفه ای را در استان رو به توسعه دانست.

پایان خبر/