دومین کارگاه آموزشی رابطین فرش دستباف شهرستان های گلستان+ تصاویر

دومین جلسه کارگاه آموزشی رابطین فرش دستباف شهرستان های استان گلستان به همت معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت و اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مجتمع تولیدی فرش دستباف فاطمه الزهرا (س) روستای سیاه رودبار علی آباد کتول برگزار شد. 

به گزارش زرین نامه؛ در این کارگاه آموزشی که با حضور معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت، معاون توسعه مدیریت و منابع، مسول حراست، ذیحسابی و رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان علی آباد کتول، مدیر عامل اتحادیه فرش دستباف روستایی، مدیر عامل توسعه خوشه فرش استان، کارشناسان فرش استان و رابطین فرش شهرستان های استان حضور داشتند، علی مقصودلو معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بر لزوم راه اندازی کارگاه های آموزشی تاکید کرد.

درویشعلی حسن زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان نیز در حاشیه برگزاری این کارگاه، بر ایجاد هماهنگی های بیشتر رابطین با اداره فرش این سازمان و تلاش مضاعف در زمینه ارتقاء هنر صنعت فرش در شهرستان ها تاکید داشت.

farsh1

اولین نمایشگاه فرش گلستان برگزار می شود

وی با اشاره به لزوم پیگیری موارد و مشکلات حوزه فرش دستباف استان، از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف استان در سال95 و همچنین برنامه های سازمان در خصوص پیگیری بیمه و تسهیلات بافندگان در سال جاری خبر داد.

حسن زاده گفت: تولید فرش دستباف باید هدفمند و سفارشی و بر اساس نیاز بازارهای خارجی و با طرح ها و نقوش جدید با حفظ اصالت فرش ترکمن انجام شود.

محمد فیاضی رییس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان نیز در این برنامه درباره مسایل فرش و تولیدات سفارشی برای بازارهای هدف، مشکلات بیمه و کارت قالیبافی و تسهیلات قالیبافان در سال 95 گزارشی ارائه کرد.

ابطحی مدیر عامل اتحادیه فرش دستباف روستایی استان، عادلی عامل توسعه خوشه فرش دستباف استان و طباطبایی مدیر مجتمع تولیدی فرش دستباف فاطمه الزهرا هم در ادامه این برنامه، مشکلات و موانع توسعه فرش دستباف استان و راهکارهای توسعه این هنر صنعت در گلستان را تشریح کردند. 

در پایان این کارگاه آموزشی با اهدای جوایزی از رابطین فرش شهرستان های استان گلستان قدردانی شد.

farsh1

انتهای پیام/

 

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه