آزادی ۱۸ زندانی جرائم غیرعمد در گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: به کمک ستاد دیه و خیران از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌ها آزاد شدند.

 به گزارش زرین نامه به نقل از تسنیم، هادی هاشمیان ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد دیه استان گلستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 18 نفر زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌ها آزاد شدند که این افراد با  بیش از 322 میلیون  تومان اعتبار و تسهیلات بلاعوض و اعتبار یک میلیاردی موسسه مالی اعتباری آزاد شدند.

وی افزود: این موسسه اعتباری در کل کشور یک میلیارد تومان به ستاد دیه کشور اختصاص داده که سهم استان گلستان 10 درصد یعنی 100 میلیون تومان است که بیشترین سهم در کشور برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بود که 12 نفر با کمک مالی این موسسه آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: در مبعث هم  2 نفر دیگر زندانی آزاد خواهند شد تا آمار آزادی زندانیان در استان گلستان به 20 نفر برسد.

وی اظهار کرد: سال 94 هم 237 نفر به همت خیران آزاد شدند که برای آزادی آنها بیش از 50 میلیارد ریال هزینه شد.

هاشمیان با اشاره به اینکه آزادی زندانیان  در سال 94 از رشد 31 درصدی برخوردار بوده، افزود:زندان باید برای افرادی باشد که  علیه امنیت مردم اقدام می‌کنند در حالی‌که اکنون بسیاری از افرادی که در زندان‌های استان به‌سر می‌برند، جرایم‌شان به‌گونه‌ای نیست که برای افراد جامعه، دلهره ایجاد کند.

هاشمیان با بیان اینکه حبس‌زدایی از  اولویت‌های اصلی دادگستری است گفت: در نشست با قضات از آنان خواسته‌ایم با توجه به ظرفیت‌های موجود در قانون، حتی الامکان مجازات‌های جایگزین حبس را اعمال کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه