اقتصاد مقاومتی نباید با مقیاس سیاست و تبلیغات سنجیده شود

کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی گفت :نیاز و ضرورت دارد که ما واقعا اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم و آن را یک مسئله بدانیم مسئله ای که بطور دقیق باید درباره ی آن اندیشیده و برنامه ریزی شود.



به گزارش  زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ محمدرضا بهرامی کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی استان اظهار داشت: سال نود و پنج  بنا بر تشخیص حکیمانه مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری شده است و این نشان از نقش بسیارتعیین کننده وسرنوشت ساز مقوله اقتصاد در شرایط کنونی کشور از نظرعالی ترین شخصیت نظام هست.

وی افزود: نیاز و ضرورت دارد که ما واقعا این موضوع را جدی بگیریم و آن را یک مسئله بدانیم مسئله ای که بطور دقیق باید درباره ی آن اندیشیده و برنامه ریزی شود.

عضوکارگزاران روابط عمومی کشورگفت: متاسفانه ما معمولا درباره ی مسائلی از این قبیل با ساده اندیشی و سطحی نگری مواجه هستیم و بیشتر بر وجه تبلیغاتی آن متمرکز می شویم؛ سمینار و همایش می گیریم و بنر و پوستر چاپ می کنیم و کانال هایی در شبکه های اجتماعی راه می اندازیم ولی هنوز یک برنامه جامع و مدون در این رابطه  نداریم.

بهرامی در ادامه تصریح کرد: با این روش ها گویا می خواهیم فقط  در فضای تبلیغاتی و روی کاغذ یکدیگر را اقناع کنیم و میزان اهتمام خود را به رخ یکدیگر بکشیم و طرف مقابل را به خاطر بی توجهی یا کم توجهی محکوم کنیم.

فعال سیاسی استان تاکید کرد: اگر بایدها و نبایدهای اقتصاد مقاومتی با مقیاس سیاست و تبلیغات صرف سنجیده شود، نوسان همواره حاکم خواهد بود و به نوعی سرنوشت اقتصاد کشور نیز با تلاطم مواجه می شود؛ و این مشکلی است که طی این 37 سال، همواره گریبانگیر اقتصاد کشور بوده است.

وی ادامه داد: البته در این زمینه مقام معظم رهبری رهنمودها و توصیه های مهمی داشته اند و معظم له بارها آنرا برای سیاستگذاران به طور شفاف و روشن بیان و مورد تاکید قرار داده اند.

کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی استان اظهار داشت: واقعا چه کار مهمی درباره تحقق این مسئله صورت گرفته است؟ بعضی اوقات هم، افرادی به جای حل مسئله، صورت مسئله را می خواهند پاک کنند این دیگر مصیب بار است. الان فرصت اینکه من به مصادیق آنچه گفته شد اشاره کنم نیست.

وی افزود: به هر حال اگر از توجه به مسئله اقتصاد مقاومتی غافل شویم آثار سوء آن گریبان ما را خواهد گرفت و فرصت هایی را که از رهگذر آن می توانیم ایفای نقش کنیم از دست خواهیم داد.

بهرامی گفت: امروز ما برای این مقوله، افقهاى بسیار بلند و نویدبخشى را در مقابل خودمان مشاهده می کنیم. خب، بدیهى است که حرکت به سمت این افقها، معارضها و معارضه‌‌‌هائى هم دارد. بعضى از این معارضه‌‌‌ها می تواند انگیزه‌‌‌هاى اقتصادى باشد و بعضى انگیزه‌‌‌هاى سیاسى.

وی خاطر نشان کرد: درباره مسئله اقتصاد مقاومتی کارهای مطالعاتی میدانی گسترده و مشاوره های جامع نگر و راهبردی و منطبق با اقتضائات کشور حاصل شده که می‌توان گفت ظرف سه سال گذشته، مورد وفاق تمامی اقشار نیز بوده است.

مشاور رسانه و روابط عمومی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و ساز و کارهای آن کاملا تعریف شده است و اکنون دیگر نوبت مسئولان و مردم است تا به میدان بیایند و اقتصاد مقاومتی را در عمل به منصه ظهور برسانند.

بهرامی در پایان اظهار داشت: با خودکفایی و اتکا به تولید داخلی و اجرای موفق اقتصادمقاومتی، یقینا می شود شاهد روزی بود که این مسئله به عنوان یک الگوی صحیح و قابل ارائه در مجامع جهانی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه