لزوم استفاده از تولیدات داخلی در ادارات/ عمل به اقتصاد مقاومتی را از خودمان آغاز کنیم

مهدوی عضو شورای قشر بسیج کارمندی درباره تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در ادارات، اذعان داشت: باید به خرید و استفاده از تولیدات داخلی مانند لوازم التحریر، شیرآلات و غیره در ادارات تاکید شود و فرماندار شهرستان از ادارات درباره فعالیت آن ها در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی در پایان سال گزارش کار بخواهد.


به گزارش زرین نامه؛ مهدوی به دست و پاگیر بودن بعضی قوانین و دستورالعمل های ادارات برای توسعه فعالیت اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید بر برخی قوانین اداری برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی چشم پوشی شود به عنوان مثال اگر قانون می گوید که افتتاح مغازه شیرینی پزی با مساحت 100 متر مکعب امکان پذیر است اگر فردی با امکانات 80 متر مکعب تصمیم به راه اندازی چنین طرحی گرفت، مجوز دهیم و مانع کار نشویم.
وی رعایت مسائل اجتماعی و دینی در ادارات را از نیازهای یک کشور اسلامی دانست و عنوان کرد: اقامه نماز اول وقت و در کمترین زمان ممکن، حضور امام جماعت، توزیع بروشور نماز در بین نمازگزاران و رعایت عفاف و حجاب در فضای ادارات به خصوص در فصل تابستان از مواردی است که باید رعایت شود.
وی وجود پایگاه بسیج در ادارات را جهت حفظ شئونات اسلامی امری لازم عنوان کرد و گفت: با برگزاری جلسات عفاف و حجاب، پیگیری مسئولان و توصیه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می تواند به ساختن محیطی عفیف در ادارات کمک کند.
مهدوی به رعایت اخلاق و منش اداری تاکید کرد و افزود: مدارا کردن و احترام گذاشتن به ارباب رجوع، تلقی کردن شکایت ارباب رجوع به یک پیشنهاد سازنده، مبارزه با رشوه خواری و بها ندادن رئیس اداره تنها به مسئول مالی و اداری می تواند اداره ای در شأن کشور اسلامی بسازد.
وی در پایان اظهار کرد: حافظ شأن خانواده شهدا، جانباز و ایثارگر باشیم و به گونه ای عمل کنیم که به فراموشی سپرده نشوند زیرا که ارزش و هویت جمهوری اسلامی ایران در آن نهفته است.
رئیس شورای قشر کارمندی علی آباد کتول درباره اهداف تشکیل این شورا گفت: احیای نماز جماعت و زنده کردن شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات در الویت اهدافمان است.
علیرضا طاهری زاده به برنامه های پیشروی بسیج قشر کارمندی اشاره کرد و افزود: دیدار با خانواده شهید اسدالله تخم افشان در 26 اردیبهشت ماه، پیاده روی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در تاریخ 16 خرداد ماه از ساعت 8 صبح از گلزار شهدای گمنام شهرستان تا گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد و تنظیم و ارسال زندگی نامه شهدای کارمند به مرکز استان گلستان به صورت کتابچه تا آذر ماه از بعضی برنامه های این شورا است.
وی از حضور امیرخانی فرمانده کل بسیج قشر کارمندی کشور تا پایان هفته در علی آباد کتول خبر داد و بیان کرد: سال گذشته 22 پایگاه بسیج ادارات تشکیل شد و 12 پایگاه دیگر نیز امسال به آن افزوده می شود که همگی آمادگی میزبانی از فرمانده کل بسیج قشر کارمندی را داریم.
تخم افشان دبیر شورای قشر کارمندی درباره اقدامات انجام شده از سوی این شورا گفت: برگزاری جلسات بسیج قشر کارمندی به طور ماهیانه در یک اداره، انتصاب نائب رئیس و سخنگوی شورا، تقسیم بندی شورا به 4 کار گروه، صدور و توزیع 300 نسخه بیانیه در زمان انتخابات و دیدار از یک خانواده شهید کارمند از اقداماتی است که انجام گرفته است.
تجری سخنگوی بسیج شورا قشر کارمندی در پنجمین جلسه این شورا عنوان کرد: باید بعد معنوی یادواره شهدا تقویت شود تا ارزش ها حفظ و شهید و مقام شهادت گرامی داشته شود. بسیج شورا قشر کارمندی می تواند بنری را طراحی و در تمامی یادواره ها جهت آراستگی فضا نصب کنیم.
تجری با بیان اینکه ویژگی شهدا باید از حالت مکتوب استخراج و به همه شناسانده شود، اذعان داشت: هنگامی که با خانواده شهید دیدار می کنیم ویژگی شاخص شهید را با استفاده از طراحی بنر یا عکس که بیانگر آن ویژگی باشد همراه داشته باشیم در ادارات نیز برای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت عکس و بنر شهدا را نصب کنند.
انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه