جمع آوری 18 میلیارد ریال زکات از علی آباد کتول در سال 94

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) علی آباد کتول از جمع آوری 18 میلیارد ریال زکات این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: پیش بینی  می شود امسال 24 میلیارد ریال زکات از مجموع محصولات کشاورزی شهرستان علی آباد کتول زکات جمع آوری شود.

 به گزارش زرین نامه؛ محمد رضا راثی سرایی در نشست با اعضای ستاد زکات علی آباد کتول با اشاره به جمع آوری 18 میلیارد ریالی زکات در سال گذشته، بیان کرد: از مجموع درآمدهای زکات سال گذشته 7 میلیارد ریال در بخش پروژه های عمرانی و 11 میلیارد ریال در بخش حمایت از نیازمندان هزینه شد که این مقدار در سال جاری 6 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: 55 شهر و روستای شهرستان علی آباد کتول مشمول پرداخت زکات هستند، اما فقط مردم 12 شهر و روستا زکات خود را به طور متمرکز به ستاد زکات شهرستان پرداخت می کنند.

وی با تاکید به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه پرداخت زکات گفت: اعضای شورا اسلامی، دهیار، هیئت امنا و بسیجیان روستا تشکلی با عنوان هسته زکات زیر نظر بخشداری تشکیل دهند که در ترویج  فرهنگ زکات و شناسایی افراد نیازمند روستای خود با کمیته امداد همکاری کنند.

راثی سرایی همچنین برگزاری کلاس های آموزش احکام پرداخت زکات برای کارشناسان کشاورزی را امری تاثیرگذار در جمع آوری آن دانست و افزود: با آگاه کردن کارشناسان کشاورزی، از آن ها می توان به عنوان مُبلغ دینی استفاده کرد که در دوره های آموزشی خود زمانی را هم برای تببین اهمیت موضوع زکات به کشاورزان اختصاص دهند.


رپیس کمیته امداد امام خمینی (ره) علی آباد کتول در پایان خاطر نشان کرد: دیدار چهره به چهره با کشاورزان و ارائه مطالب درباره زکات کمک بسیاری به جمع آوری آن می کند.

انتهای تمام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه