دولت به جاده سازی کمک می کند/ زکات صرف فقرا شود

امام جمعه علی آباد کتول با بیان اینکه باید 60 درصد زکات دریافتی صرف معیشت نیازمندان شود، گفت: دولت برای اجرای پروژه های عمرانی مانند جاده سازی و خیرین مدرسه ساز برای مدرسه سازی کمک می کنند، اما شهروندان آبرومندی هستند که برای معیشت خود نیازمند یاری هستند و لازم است بخش بیشتری از درآمد زکات صرف این افراد شود.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی در نشست با ستاد زکات شهرستان علی آباد کتول با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ زکات، بیان کرد: اینکه به یک فریضه الهی اعتقاد داشته باشیم کفایت نمی کند بلکه باید فرهنگ سازی کنیم که همه ی افراد جامعه آن را انجام دهند.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات 2 اثر دنیوی و اخروی بر انسان دارد، اظهار کرد: لازم است در زمینه تبلیغ و مصرف زکات از علم روحانیون استفاده شود و نشست هایی که برای آگاه سازی مردم تشکیل می شود نیز با تشریفات همراه نباشد.

zekat1

گردهمایی کشاورزان برای تبیین لزوم پرداخت زکات

فرماندار علی آباد کتول نیز در این نشست درباره مراجعه نیازمندان به ادارات و نهادهای مختلف شهرستان برای تامین معیشت اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات عمرانی شهر و روستا مهم است ولی در درجه اول محرومیت زدایی و تامین اقتصاد نیازمندان اهمیت بیشتری دارد.

احمد تجری مفرد با بیان اینکه باید کشاورزان در زمینه پرداخت زکات توجیه شوند و اظهار کرد: در سال های قبل پرداخت زکات و صرف آن برای نیازمندان بصورت جزیره ای عمل می شد، اما لازم است کشاورزان توجیه شوند تا برای حفظ آبروی نیازمندان و ناشناس ماندن آن ها، زکات بصورت متنرکز از کشاورزان جمع آوری و توسط کمیته امداد و بهزیستی میان نیازمندان توضیح شود.

zekat1

وی در ادامه توزیع بروشور و نصب بنر با موضوع اهمیت زکات در سطح شهرها و روستا را پیشنهاد داد و افزود: به کمک ادارات آموزش و پرورش، ائمه جماعت و شورای شهر این امر تحقق می یابد و برگزاری گردهمایی کشاورزان برای تبیین لزوم پرداخت زکات تا قبل از برداشت محصول گندم و جو مقدار جمع آوری زکات را افزایش می دهد.

صرف بخشی از زکات در حوزه های علمیه

امام جمعه شهر مزرعه کتول نیز در این نشست با ارایه پیشنهادی برای توجیه مردم در زمینه پرداخت زکات، گفت: اعلام مقدار جمع آوری زکات در هر شهر و روستا و موارد صرف آن هنگام تبلیغ این فریضه در سطح شهرها و روستاها یکی از مواردی است که به توجیه مردم برای پرداخت زکات کمک می کند.

zekat1

حجت الاسلام والمسلمین شعبان فلاح با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در مسائل مذهبی و عقیدتی مردم نقش دارند و برای تقویت آن ها باید بخشی از زکات به حوزه های علمیه پرداخت شود، بیان کرد: بودجه رسمی به حوزه های علمیه تعلق نمی گیرد و به اجبار از کمک های مردمی استفاده می شود و اگر این فضاها حمایت نشوند دیگر در آینده فرزندانمان به سمت طلبگی نمی روند و نخبه ای هم در این حوزه ها تربیت نمی شود.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه