فاصله گرفتن از آموزه های دینی سبب انحراف جوانان می شود

استاد علوم دینی و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول عامل انحراف در افکار جوانان امروز را فاصله گرفتن از آموزه های دینی دانست و گفت: به تعلیم و تعلمی پرداختیم که خاستگاهش کشور ما نیست و از افکار و ملیت دیگری وارد شده، اما به اشتباه آن را تمدن می انگاریم و این ها سبب انحراف فکری جوانان شده است.

محمد پورمحمود در گفتگو با زرین نامه در واکنش به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر کاهش  ساعت درس دین و زندگی از 10 ساعت به 6 ساعت، با اشاره به اینکه ملت ایران یک ملت مسلمان و پیرو قرآن است، بیان کرد: آموزه های دینی در زندگی ما بسیار اثربخش است و بسیاری از اقدامات در زمینه اجتماعی و فرهنگی در راستای آموزه های قرآنی انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه لازمه ی اجتماع امروز رشد و پرورش فرزندان بر پایه آموزه های دینی است، اظهار کرد: هر چه از زمان و مقدار این آموزه ها کاسته شود امید به اینکه فرزندان ما در مسیر قرآنی راه پیدا کنند و قدم بگذارند، کمتر می شود.

استاد علوم دینی و معارف اسلامی با بیان اینکه مردم و مسئولین مرتبط به برنامه ریزی درسی باید در زمینه حفظ آثار قرآنی در سیستم آموزشی تلاش حداکثری داشته باشند، گفت: باید تلاش کنیم تا آثار قرآنی در زندگی ما و فرزندان مان وارد شود چرا که اگر این آثار به دلایل و توجیهات مختلف کاهش یابد، ضررش فراگیر می شود. 

وی با اشاره به اینکه با تعلیم و تعلمی که شرایط زندگی را برای نسل آینده بهتر سازد مخالف نیست، اذعان داشت: آن چیزی که جامعه ما را تضمین می کند و جوانان ما را پیرو خط سرخ جوان های دیروز که شهادت را پذیرفتند می سازد، همین آموزه های دینی است.

پورمحمود پیروزی در دفاع مقدس را مدیون آموزه های دینی، دینداری و تقوای جوانان آن دوران دانست و گفت: امروزه اگر دشمنان ما دستشان از کشور ما کوتاه شده به واسطه جوانانی است که در هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر آموزه های دینی دشمن را تهدید کردند و شکست دادند و به آن ها فهماندند که با جوانان دیندار و مومن حتی با پیشرفته ترین سلاح ها نمی شود رو به رو شد.

وی با اعتقاد بر اینکه فاصله گرفتن از آموزه های قرآنی برای جوانان و فردای ما خطرناک است، خاطر نشان کرد: اگر استقامت، پیروزی و شکست ناپذیری در وجود ملت ما بود امروز نیز باید باشد و این رسالت بر عهده همه ی کسانی است که هر آنچه را فرزندان این ملت باید بیاموزند، برنامه ریزی و تدوین می کنند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه