کتاب «دلنوشته های مدرسه» در علی آباد کتول تدوین می شود

مدیر آموزش و پرورش علی آباد کتول گفت: برای اولین بار کتاب دلنوشته های مدرسه با محتوای خاطرات و دلنوشته های اقشار مختلف جامعه شهرستان علی آباد کتول تدوین می شود.

محمد علی علمشاهی در گفتگو با زرین نامه  با اشاره به اینکه همه ی ما از دوران تحصیل خاطرات تلخ و شیرین زیادی داریم، بیان کرد: میان اقشار اعم از پزشکان، مهندسان، معلمان، دانشجویان، مردم عادی و نماز جمعه شهرستان علی آباد کتول برگه های ویژه ثبت دلنوشته ها و خاطرات دوران مدرسه در حال توزیع است که مجموع این دلنوشته ها بصورت کتابی تدوین و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. همچنین به بهترین دلنوشته ها هدایایی به یادگار اهداء خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تخصصی شدن فعالیت انجمن های 80 درصد مدارس شهرستان، بیان کرد: در سال تحصیلی 94-95  با توجه به مشارکت والدین و دانش آموزان همه ی سطوح تحصیلی در انجمن های فعال در مدارس  و تخصصی شدن آن ها،  شاهد کاهش 25 درصدی آسیب های اجتماعی بودیم.   

 وی با اشاره به فعالیت های کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش در مدارس، گفت: در سال تحصیلی جاری 19 همایش آموزش خانواده و دانش آموزان  در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد.

علمشاهی همچنین برگزاری جشنواره نوجوان سالم، توزیع مجله آموزشی و تربیتی پیوند، همایش های هدایت تحصیلی و ترمیم دندان دانش آموزان پایه اول و ششم ابتدایی با نگاه ویژه به دانش آموزان روستایی با همکاری مرکز بهداشت را از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش این شهرستان برشمرد و گفت: همکاری مناسب دادگستری، نیروی انتظامی، مرکز بهداشت و دیگر ادارات مرتبط با آموزش و پرورش در سال تحصیلی موجب شده از علی آباد کتول در میان شهرستان های استان گلستان در جایگاه خوبی از سلامت اجتماعی دانش آموزان قرار داشته باشد.  

وی بخش دیگری از سخنان خود به کاهش تعداد دانش آموزان مدارس روستایی اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی 96-95 روستاهایی که با وجود داشتن مدرسه ابتدایی تعداد دانش آموزانش به حد نصاب نرسد، آموزش و پرورش در راستای مدیریت هزینه ها چند مدرسه را تجمیع و برای دانش آموزان بصورت رایگان سرویس رفت و برگشت تهیه می کند.

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه