"با خود مراقبتی یک برنده باشید"

زرین نامه: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد کتول گفت: امسال ترویج خود مراقبتی به عنوان محور اصلی برنامه های هفته ملی سلامت مردان ایرانی با شعار ملی"با خود مراقبتی یک برنده باشید" تعیین شد.

 

دکتر مرضیه خالقی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان داشت: برنامه های هفته ملی سلامت مردان ایرانی(سما) با هدف حساس سازی جامعه نسبت به ابعاد مختلف سلامت هر سال در هفته اول اسفندماه بر گزار می شود.
وی اظهار داشت: امسال ترویج خود مراقبتی به عنوان محور اصلی برنامه های هفته ملی سلامت مردان ایرانی با شعار ملی"با خود مراقبتی یک برنده باشید" تعیین شد.
خالقی در تشریح مخاطرات سلامت مردان گفت: کم توجهی مردان به علایم هشدار دهنده ی بیماری ها و مراجعه دیر هنگام جهت دریافت خدمات تشخیص و درمان، سرطان های خاص جنسیتی که در صورت تشخیص دیر هنگام ناتوان کننده و لفظاً کشنده و حوادث شغلی و جاده ای لزوم ترویج خود مراقبتی را در مردان افزایش می دهد.
وی با بیان اینکه بیماری های قلبی- عروقی اولین علت مرگ و میر در تمام جوامع بشری است، تصریح کرد: احتمال بیماری های قلبی و عروقی در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی در مردان تا سن 50 سالگی بالاتر از زنان است.
خالقی افزود: زندگی ماشینی، عدم تحرک کافی و تغذیه نامناسب به ویژه افزایش مصرف فست فود ها و غذا های آماده، انسان را برای ابتلا به بیماری های گوناگون و در راس آن ها بیماری قلبی مستعد می کنند.
وی خاطر نشان کرد: مصرف دخانیات و مواد مخدر که منشاء بسیاری از بیماری های جدی وکشنده می باشد، در مردان بیشتر است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد کتول در خصوص برخی از برنامه های اجرا شده در این هفته گفت: برگزاری کلاس های آموزشی مرتبط با سلامت مردان، ویزیت رایگان و پیاده روی با همکاری ادارات و نهادهای شهرستان در این هفته برگزار شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه