خطر کم آبی علی آباد کتول را تهدید می کند

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی علی آباد کتول گفت: تغییر شرایط اقلیمی و کاهش نزولات جوی، سطح آب های زیرزمینی و دبی چاه ها و چشمه ها، شهرستان را با مشکل کم آبی و افت فشار آب در سال جاری رو به رو می کند.

به گزارش زرین نامه؛ سبزه در دیدار با فرماندار علی آباد کتول با اشاره به معضل جدی کم آبی در آغاز فصل گرما و افزايش دما عنوان کرد: بعضی مشترکین از آب قابل شرب در مصارف غیر ضروری و کشاورزی استفاده می کنند بنابراین مسئولین باید در مصرف بهينه آب فرهنگ سازي کنند تا شهرستان در آغاز فصل گرما دچار کم آبی نشود.

فرماندار شهرستان نیز در این دیدار به خدمات رسانی، رفع مشکلات آب قابل شرب و تسریع در اجرای طرح های آبرسانی به روستاها تاکید کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی، خدمت به جامعه زحمتکش روستا را باید افتخاری بداند که برای جلب رضایت مشترکین آن از هیچ تلاشی دریغ نکند.

احمد تجری مفرد به  مهمترین راهکار جلوگیری از هدر رفت آب اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی و مدیریت الگوی مصرف در حوزه های صنعت، کشاورزی و شرب راهکار مناسبی برای صرفه جویی در آب است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف و صرفه جویی عاملی بر عبور از بحران کم آبی در فصل گرما است، خاطر نشان کرد: فرهنگ ‌سازی و آموزش مصرف بهینه آب به ویژه در مناطق روستایی از طریق مسئولین و رسانه‌ها بسیار در صرفه جویی آب تاثیر گذار است.

انتهای پیام/





نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه