تصویب منطقه آزاد اینچه برون مهم‌ترین خواسته گلستان است

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: تصویب منطقه آزاد اینچه برون مهم‌ترین خواسته مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گلستان است.

به گزارش زرین نامه؛ اسدالله قره خانی با اعلام این خبر اظهار کرد: یکشنبه هفته جاری مجمع نمایندگان استان گلستان و استاندار با رئیس مجلس ملاقات خواهند داشت؛ در این دیدار یک تقاضای اصلی و محوری مطرح خواهد شد و امیدواریم بتوانیم حمایت ریاست مجلس دهم را برای تصویب این تقاضا داشته باشیم.

نماینده مردم علی‌آبادکتول و بخش کمالان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تصویب منطقه آزاد اینچه برون مهم‌ترین خواسته مجمع نمایندگان استان گلستان و استاندار از دکتر لاریجانی خواهد بود، یادآور شد: منطقه آزاد اینچه برون طرحی است که تاکنون دوبار در مجلس نهم مطرح شد و موفق به کسب رای مثبت مجلس نشد.

قره خانی تصریح کرد: بار اول که طرح منطق آزاد و دیگر مناطق آزاد در مجلس نهم مطرح شد می‌بایست دوسوم آرا را به خود اختصاص می‌داد که به دلیل تصور نادرست که این طرح را مغایر با برنامه پنجم توسعه می‌دانستند، این طرح رأی نیاورد.

وی ادامه داد: یک‌بار دیگر سال گذشته منطقه آزاد اینچه برون در مجلس نهم به رأی گذاشته شد و این بار باید نصف بعلاوه یک از آرای مجلس را به خود اختصاص می‌داد که این بار هم مجلس نهم به این طرح رأی نداد.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان از عزم جزم نمایندگان گلستان و دولت برای تصویب طرح منطقه آزاد اینچه برون خبر داد و اضافه کرد: بنا داریم این طرح را یک‌بار دیگر و در آغازین روزهای فعالیت مجلس دهم طرح کرده و بتوانیم از مجلس دهم رأی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: منطق آزاد اینچه برون یک حرکت زیربنایی و اشتغال‌زاست که دولت تدبیر و امید در سفر ریاست محترم جمهور به گلستان آن را مصوب کرده و امیدواریم بارأی مثبت مجلس دهم به این طرح زمینه توسعه استان را فراهم کنیم./ مهر

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه