سند جامع اقوام و مذاهب استان گلستان تدوین می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: تهیه سند جامع اقوام و مذاهب استان یکی از اولویت های کاری بوده و این سند تا پایان سال 95 تدوین خواهد شد.

به گزارش زرین نامه؛ علی اصغر طهماسبی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون اقوام، فرق و اقلیت های مذهبی شورای تأمین استان ادامه داد: داشتن سند جامع در هر حوزه ای باعث همگرایی و هم صدایی بیشتر خواهد شد و حوزه اقوام و مذاهب نیز برای اینکه اقدام و عمل سلیقه ای صورت نگیرد نیاز به تدوین سند جامع دارد.

وی هدف از تشکیل جلسات کمیسیون اقوام، فرق و اقلیت های مذهبی را ایجاد وحدت و همگرایی بیشتر در استان خواند و اضافه کرد: با توجه به اینکه در استان گلستان تمام مولفه های امنیتی از جمله قومیت و مذاهب وجود دارد می طلبد که این جلسات را هرچه پررنگ تر برگزار نماییم.

رییس کمیسیون اقوام، فرق و اقلیت های مذهبی شورای تأمین گلستان گفت: پیشنهاد ما به وزارت کشور و سایر دستگاه های متولی این است که امسال که حجاج ایرانی در حج حضور ندارند، مراسم برائت از مشرکین در جای جای ایران اسلامی برای اعتراض به این اقدام آل سعود برگزار شود.

براساس اعلام استانداری گلستان طهماسبی همچنین از برگزاری یادواره جانباختگان فاجعه منا در دو شهرستان گنبدکاووس و بندرترکمن در سالروز این واقعه تلخ خبر داد.

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند./ ایرنا

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه