8 هزار گلستانی امسال خون اهدا کردند

مدیرکل منطقه آموزشی انتقال خون گلستان گفت: اهدای خون از سوی هشت هزار نفر از مردم استان از ابتدای سال تاکنون، عامل موثری درتامین نیازهای خونی بیماران بستری درمراکز درمانی ومصدومان حوادث بوده است.

به گزارش زرین نامه؛ میرمحمدعلی حسینی روز سه شنبه همزمان با روز جهانی اهدای خون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که هم اینک از هر هزار گلستانی، 26نفر اهدا کننده مستمر خون هستند و این خون ها پس از فرآوری مورد استفاده بیماران مبتلا به تالاسمی، هپاتیت و آسیب دیدگان حوادث قرار می گیرد.

وی بیان کرد: ساخت پایگاه های ثابت در شهرهای گرگان ، گنبدکاووس ، علی آبادکتول ، کردکوی و بندرگز از عوامل موثر و مهم در ایجاد انگیزه بیشتر در مردم برای اهدای خون و استمرار این کار نوعدوستانه بوده است.

مدیرکل منطقه آموزشی انتقال خون گلستان به کاهش اهدای خون در ماه رمضان نیز اشاره کرد و از مردم روزه دار خواست که به دلیل نیاز بیماران در ساعات افطار با مراجعه به مراکز خونگیری و اهدای بخشی از خون خود برای نجات این بیماران اقدام کنند.

حسینی ادامه داد: مراکز ثابت و سیار انتقال خون در ساعات پس از افطار به خونگیری از مراجعین می پردازند و اجرای این طرح موجب جبران بخشی از مشکل کمبود خون این ماه و آرامش خاطر بیماران شده است.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان امسال هر شب به صورت میانگین 130 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه می کنند که بر اساس تجربیات سال هال قبل ، این تعداد در شب های احیاء به میزان چشمگیری افزایش می یابد./ایرنا

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه