ندای «العفو» در لیلةالقدر خریدار دارد / خوف از خدا انسان را از معصیت دور می‎کند

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان با بیان اینکه خوف از خدا انسان را از معصیت دور می‎کند گفت: ندای «العفو» در لیلةالقدر خریدار دارد.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس؛ آیت‎الله سیدمحمدرضا میبدی سحرگاه امروز در جمع مردم این شهرستان اظهار کرد: بخشی از مردم اگر از عذاب قیامت نترسند معصیت می‎کنند این خوف است که مردم را از به سمت عبادات، مال مردم را نخوردن و انجام عمل صالح سوق می‎دهد.

وی اخلاق را مولفه مهم در جامعه برشمرد و افزود: انسان باید در پیشگاه خداوند متعال ادب را رعایت کند و در هنگام ادای فریضه نماز در حالت خشوع، خضوع و توجه قلب باشد.

* رعایت واجبات و ترک محرمات موجب نزدیکی به قرب الهی است

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان با تاکید بر رعایت واجبات و ترک محرمات خاطرنشان کرد: مومنانی که فرمان خدا را اطاعت می‎کنند و واجبات را عمل کرده و ترک محرمات می‎کنند خداوند آنها را دوست دارد.

میبدی با اشاره به اینکه امتیاز مردم از نظر تکریم با بقیه مردم بسیار زیاد است، گفت: پیامبران دارای مقام والایی از نظر علم، معرفت، استعداد، شجاعت و شهامت قابلیت داشتند که خداوند آنها را به مقام پیامبری برگزید.

وی ادامه داد: پیامبران هر آنچه درک کردند به مردم ابلاغ کرده و حامل پیام وحی بودند، حفظ وحی چند مرحله دارد که در گام نخست پیامبران باید وحی را درست دریافت کنند، پیامبران وظیفه دارند کلام وحی را به مردم ابلاغ کنند و هیچ گونه خوف و ترس از مردم نداشته باشند.

* انسان از عدل خدای متعال می‎ترسد

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان با اشاره به مقام عصمت پیامبران تصریح کرد: پیامبران تقیه ندارند تقیه یعنی جایی که انسان احساس خطر می‎کند و معمولا اگر این سخن را بر زبان آورده شود احساس خطر متوجه وی می‎شود.

میبدی با اشاره اینکه انسان از عدل خدای متعال می‎ترسد، گفت: انسان همواره از خدا می‎خواهد که با فضل خویش با انسان رفتار کند نه با عدل؛ چراکه مهربانی خداوند بی‎کران است.

وی با اشاره به وجود و ماهیت در عالم هستی اظهار کرد: ماهیت به معنای هر آنچه در عالم هستی است و این عالم متعلق به خدا است وقتی وجود به آتش می‎دهد حالت سوزانندگی دارد، وقتی به آب وجود می‎دهد حالت سردکنندگی دارد.

* نزول عذاب منافاتی با عدالت خدا ندارد

مدیر حوزه علمیه رضویه گرگان گفت: وقتی عذاب خدا نازل می‎شود به معنای آن نیست که عدالتی در خدای متعال وجود ندارد بلکه خداوند عادل است و یکی از 99 صفات خداوند عدل اوست و هر چیزی را در جای خودش قرار می‎دهد.

میبدی گفت: کسی که خدا را بشناسد از خدا می‎ترسد این عظمتی است که دستگاه خلقت دارد از کهکشان‎ها تا ذرات اتم همه دارای نظم هستند و این نظم است که باعث می‎شود کهکشان‎ها از هم نپاشد.

 انتهای پیام/