غروب ماه صیام دلتنگ است/ بهترین احوال در میهمانی خدا

رمضان، ماهی که حال خوبمان را خوبتر و حال بدمان را خوب کرد و حالا نوای خداحافظی از ماه خوبی ها می آید، رفتنی که دلتنگی و حسرتی بر دل ها به جا می گذارد.

به گزارش زرین نامه؛ روز اول ماه رمضان وقتی خداوند باری تعالی در رحمت را بر رویمان گشود فکر می کردیم تا مدت ها مهمان درگاهش هستیم اما نمی دانستیم که چه زود می گذرد و گاهی در برداشتن توشه و بهره ای بیشتر غفلت می کنیم.

مردم شهر همه می دانند که چه زود همه ثانیه هایش گذشت و لحظه ناب افطار و خلوت سحریش آرام آرام از شهر و کاشانه رخت پوشید.

gozareshmahr1

سید مهدی شیخی یکی از مهمانان ماه مهربانی خدا با بیان اینکه هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است، عنوان کرد: رمضان ماه نزول قرآن است و در این ماه قرائت و توجه به این کتاب الهی بیشتر شد به همین دلیل تلاوت و تفکر در آیات آن، ما را به معنویت نزدیک کرد و قلب ما را جلا داد.

وی به معنای واژه صیام اشاره کرد و گفت: صیام به معنای نخوردن و نیاشامیدن نیست در حقیقت روزه داری تمامی اعضا و جوارح بدن است.

شیخی درباره تاثیر حضور قاریان بین المللی در ماه مبارک رمضان در مساجد، گفت: دعوت از قاریان بین المللی باعث تداوم فرهنگ و اتحاد بین مسلمانان می شود و بدین روش فرهنگ ایران و تشیع به سایر کشورهای اسلامی صادر خواهد شد همچنین مردم با انواع صوت الحن و قرائت قرآن توسط علما و فضلا آشنا می شوند و این به نوع خود منبع بسیاری از برکات است.

ماه مبارک رمضان رایحه جوانی بر چهره و دل خسته افشاند و امید به بخشیده شدن و آینده ای زیبا را مجسم کرد، پیر و جوان را در کنار یک سفره نشاند و احترام به یکدیگر، حرمت صاحب ماه را حفظ کرد.

gozareshmahr1

اسماعیل گلی از جوانان علی آبادی که غرق در حس و حال معنوی ماه مبارک رمضان بود، گفت: معنویت در این ماه موج می زند، ماه روزه و نیایش سبب شد جلوی حملات شیطان گرفته شود و مردم با مسجد بیشتر انس بگیرند و از معارف فیض ببرند.

وی به حال خوش انسان در شب های قدر و بهره گیری از ماه مبارک اشاره کرد و افزود: کتابی که چنین شبی نازل می شود صوت دلنشین پیدا می کند و غذای روح انسان می شود و از آن درس بگیریم و تمرین داشته باشیم جایی که چشم، زبان و گوش به گناه می افتد آن مکان را ترک کنیم.

gozareshmahr1

ابراهیم ابراهیمی ماه رمضان را سبب همت و همبستگی مردم دانست و عنوان کرد: این ماه پر خیر و برکت سبب تقوا، خداشناسی، قرائت قرآن و حفظ و تفکر در آیات آن، اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تقویت روحیه جوانان، یاری رساندن به مستمندان و دلبستگی به خدا شد.

gozareshmahr1

هاجر مهدوی درباره احساس سبک بالی و نزدیکی به خدا در ماه مبارک رمضان، گفت: در جمع روزه داران حس معنویت بیشتری پیدا کردم و بر سر سفره های افطار یاد نیازمندان افتادم، این ماه بر نوجوانان که پاک دلان معبودشان هستند، تاثیر خوبی داشت.

gozareshmahr1

شهربانو خلیلی یکی از مادران علی آبادی ماه خدا را فرصت مناسبی برای سیقل روح کودکان دانست و افزود: بهترین ماه است و حال خوبی به انسان دست می دهد و در مقابل خدا احساس مسئولیت داریم. مساجد مملو از جمعیت است و کودکان خوشحال هستند و با قرآن انس می گیرند و اشکالات روخوانی آن ها برطرف می شود و همچنین با حضور در میان مردم برخورد اجتماعی می آموزند.

«اللهمَّ اشفِ کُلَّ مَریض» زمزمه روز و شب های ماه مهمانیت بود، من دعا کردم و تو اجابت نمودی.

gozareshmahr1

زهرا یعقوبی با بیان اینکه به برکت ماه رمضان، بیماری اش برطرف شد، گفت: در این ماه خدا خبری از بیماری که داشتم نبود و به لطف خدا توانسته ام روزه بگیرم و حالم خوب است.

وی ادامه داد: فرزندم با شوق، زمان نماز جماعت خودش را به مسجد می رساند تا مکبر شود در حالی که قبل ماه رمضان چنین چیزی از او ندیده بودم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه