اقامه نماز عید سعید فطر در قره بلاغ+ تصاویر

 نمازعید سعید فطر با حضور جمع زیادی از اهالی ترکمن صحرا در عیدگاه روستای قره بلاغ شهرستان علی آباد کتول اقامه شد.

به گزارش زرین نامه؛ نماز عید سعید فطر با حضور اسد الله قره خانی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس، آخوند تنگلی، امجد آخوند و مردان ترکمن برگزار شد.

عبدالرحمان آخوند تنگلی پس از اقامه نماز عید، به معرفی، ترجمه و تفسیر سوره ی فاتحة الکتاب (حمد) پرداخت.

در بخش بعدی، امجد آخوند یادگار یارجان آخوند ایراد سخن کرد و با تشریح بخش هایی از وصایا و نصایح اولیا الله، به لزوم توجه و ارادت به مسلک و طریقت ایشان اشاره کرد و پیروی از آنان را مایه ی سعادت همه ی انسان ها دانست.

اسدالله قره خانی نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول سخنران دیگر این مراسم بود که در جمع نمازگزاران گفت: امنیت و آرامش موجود در کشور و منطقه حاصل زحمات نهادهای امنیتی کشور است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان دارای 3 نماینده ی اهل سنت و 4 نماینده اهل تشیع است، تاکید کرد: حفظ همدلی و تعامل میان نمایندگان زمینه ساز رشد و توسعه گلستان است که همه ی نمایدگان نیز به آن تاکید داشته و هم سو و هماهنگ با یکدیگر برای حفظ منافع استان گام بر می دارند.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در ادامه به توزیع نمایندگان استان در کمیسیون های مختلف مجلس اشاره کرد و گفت: آقای طیار در کمیسیون اقتصاد، آقای کوسه غراوی در کمیسیون عمران، آقای نور قلی پور در کمیسیون صنعت، خودش در کمیسیون انرژی و بقیه نمایندگان استان نیز در کمیسیون های دیگر حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های مجمع نمایندگان استان گلستان، اظهار کرد: با جدیت پیگیر تصویب طرح منطقه آزاد اینچه برون هستیم، این طرح به نفع کل گلستان بوده و تلاش نمایندگان استان نیز فارغ از هر گونه قومیت گرایی و مذهب گرایی، به نتیجه رسیدن این طرح است.

دربخش  پایانی این مراسم گزارشی درباره فعالیت های عمرانی مصلی از محل نذورات مردمی ارایه شد که دیوار کشی اطراف مصلی و خرید بیش از 2 هزار متر زمین برای پارکینگ از جمله این اقدامات بود.

namazqare1

namazqare1

namazqare1

namazqare1

namazqare1

namazqare1

namazqare1

namazqare1

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه