شهرک صنعتی علی آباد کتول با 571 میلیارد ریال رونق می گیرد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت علی آباد کتول گفت: برای فعالیت کارخانه ها با ظرفیت کامل و فعالسازی واحدهای غیرفعال شهرک صنعتی شهرستان علی آباد کتول 571 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

هومن هادیان در گفتگو با زرین نامه بیان کرد: 49 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی و 34 واحد تولیدی در شهر علی آباد کتول و یک کارگاه تولیدی در شهرک صنعتی و 5 کارگاه تولیدی در شهر فاضل آباد دارای پروانه صنعتی وجود دارد که از این تعداد 78 درصد فعال و 22 درصد غیرفعال هستند. واحدهای صنعتی فعال نیز شامل 64 واحد نیمه فعال و 8 واحد آماده فعالسازی در سال جاری است.

وی احیاء مجدد واحدهای تولیدی نگار گل علی آباد کتول، دانه به دانه کتول، صنایع غذایی نگار گل گلستان، سردخانه پنگوئن گلستان و معدن سنگ لاشه کوهی گنو را از جمله اقدامات اساسی اداره صنعت معدن و تجارت در بخش صنایع و معادن این شهرستان برشمرد و افزود: واحدهای تولیدی حسین تجری، نانک پخت گلستان و علی قلعه قافی نیز سال گذشته با همکاری این اداره راه اندازی شده است. 

هادیان در ادامه دلایل بروز مشکلات در بخش تولیدی و صنعتی علی آباد کتول را اینگونه تشریح کرد: کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی، رکود بازار، نیاز به نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی، ضعف مدیریتی و شرکتی از عمده مشکلات بخش تولید صنعت این شهرستان است که اداره صنعت، معدن و تجارت علی آباد کتول با بررسی مشکلات مالی، مدیریتی و شراکتی تا حد امکان برای حل مشکلات و راه اندازی واحدهای صنعتی تلاش می کند. 

وی با اشاره به اقداماتی که این اداره در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی- صنعتی شهرستان انجام داده است، اظهار کرد: با بازسازی و راه اندازی 5 کارخانه تولید محصولات رب، کمپوت و کنسرو که خط تولید آن 4 سال تعطیل و در گرو بانک بود، برای بیش از 300 نفر در شهرک صنعتی علی آباد کتول اشتغال ایجاد شده است.

هادیان افزود: یک کارگاه تولیدی تشک طبی هم سال 94 در این شهرک صنعتی راه اندازی شد که در حال حاضر با 30 درصد ظرفیت فعالیت و برای 20 نفر شغل ایجاد کرده است.  

وی تصریح کرد: کارگاه نانک پخت فاضل آباد که باتسهیلات  یک میلیارد ریالی و سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده، حدود 30 نفر را مشغول به کار کرده است، همچنین با احیاء معدن سنگ لاشه کوهی گنو نیز برای 8 نفر در شهرستان شرایط شغلی ایجاد می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت علی آباد کتول در پایان از صدور 10 پروانه صنعتی با میزان سرمایه گذاری 117 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 127 نفر در سال گذشته خبر داد و درباره ارایه تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان، گفت:  از ابتدای سال تا کنون 44 واحد صنعتی حوزه صنایع غذایی، خوراک دام و طیور، لبنیات و مصالح ساختمانی برای دریافت تسهیلات بانکی به استان معرفی شده اند که از ین تعداد ۲۰ واحد تسهیلات مذکور محقق گردیده است و الباقی در حال طی پروسه اداری است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه