به‌کارگیری نیروهای پیمانکاری از دیگر استان‎ها در گلستان

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی از به‌کارگیری نیروهای پیمانکاری از دیگر استان‎ها در گلستان گلایه کرد و گفت: حتی اطلاعیه مزایده جذب برخی از این پیمانکاران در استان‎های دیگر به جای گلستان منتشر می‎شود.

به گزارش زرین نامه؛ اسدالله قره‎خانی در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: در روزهای گذشته به همراه استانداری خدمت وزیر نیرو بودیم که در این دیدار مطالبات خوبی از استان گلستان مطرح شد.

وی با بیان اینکه در آینده دیدارهایی با رئیس جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور را درخواست کردیم، افزود: در روزهای گذشته خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و معظم له به بحث آمایش سرزمینی اشاره کرد و فرمودند «از زمانی که بنده ریاست مجلس بودم موضوع سند آمایش مطرح بوده و هنوز نیز سند جامعه‎ای را از این سند در کشور مشاهده نکرده‎ایم».

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی تهیه سند آمایش سرزمینی استان گلستان را شایسته تقدیر و تجلیل دانست و گفت: تهیه این سند با زمان طولانی چهار ساله صورت گرفته است و باید به ارقام و آمار ارائه شده در این سند توجه شود.

قره‎خانی ابراز داشت: یکی از مزیت‎های سند آمایش سرزمینی استان این است که ارائه ارقام به مسؤولان باعث تحریک حس مدیریتی و افکار عمومی می‎شود و قطعا این امر در پویایی استان تاثیرگذار خواهد بود.

توجه به مسائل زیرساخت و مدیریت در سند آمایش سرزمینی گلستان

وی با بیان اینکه باید به مسائل زیرساختی و مدیریتی در این سند توجه شود، یادآور شد: استان گلستان در سنوات گذشته در برداشت گندم با نوسانات رو به رو بوده است و باید بیندیشیم که میزان برداشت محصولات کشاورزی تابع چه ظرفیت‎هایی است و باید آن را بررسی کنیم.

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در استان گلستان دو اقلیم متفاوت شمالی و جنوبی را داریم که باید به این اقلیم‎ها در سند آمایش سرزمینی توجه شده و همچنین راه‎اندازی صنایع پاک به عنوان سیاست‎گذاری در این سند دنبال شود.

قره‎خانی با بیان اینکه در سند آمایش سرزمینی باید جانمایی مکانی در توسعه استان اتفاق بیفتد، گفت: یکی از نکات مغفول مانده در تهیه سند آمایش سرزمینی بخش خصوصی است و باید انگیزه‎های سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در سند آمایش استان گلستان را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید به نرخ بیکاری در سند آمایش توجه شود، گفت: در سند آمایش باید بیندیشیم در کدام مکان‎ها سرمایه‎گذاری در راستای افزایش اشتغال نیاز است که اتفاق بیفتد.

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم اعتماد مردم و ضعف مدیریت از دلایل عدم توسعه یافتگی استان به شمار می‎رود،گفت: نیاز است معدل دستگاه‎های اجرایی را در سند آمایش مورد توجه قرار دهیم و باید بررسی شود که دستگاه‎های اجرایی از نظر کارکردی در یک سنواتی مثل 10 سال چه رتبه‎ای را دارند.

بکارگیری نیروهای پیمانکاری از دیگر استان‎ها در گلستان

قره‎خانی با بیان اینکه باید از پیمانکاران و شرکت‎های بومی در اجرای پروژه‎های استان بیشتر استفاده شود، گفت: دستگاه‎ها اعتبارات ناچیزی برای سرمایه‎گذاری در اختیار دارند اما از این اعتبارات در راستای بکارگیری پیمانکاران دیگر استان‎های بکار گرفته شده و حتی اطلاعیه مزایده این دستگاه‎های اجرایی نیز در استان‎های دیگر منتشر می‎شود.

وی با بیان اینکه باید نسبت به استان خود اهمیت قائل شویم و تعصب داشته باشیم، ابراز داشت: همانگونه که باید به توان و نیروهای داخلی کشور توجه داشت در استان نیز باید به توان نیروهای داخل استان نیز توجه شود./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه