بیمارستان بقیه الاعظم نباید قبل از تجهیز افتتاح می شد/ مجلس به دنبال ریشه یابی گرانی  و تورم است

زرین نامه: اولین کنفرانس خبری رحمت اله نوروزی نماینده علی آباد کتول با اصحاب رسانه در دانشگاه علی آباد کتول برگزار شد که مشروح  آن را در ادامه می خوانید.

احیای پنبه، احیاء و تثبیت اشتغال پایدار است

به گزارش خبرنگار زرین نامه، نماینده مردم علی آباد کتول در پاسخ به پرسش توسعه کشاورزی استان گفت: مسئولین باید با برنامه های تخصصی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای حل مشکلات بخش کشاورزی گام بردارند.

رحمت اله نوروزی بیان داشت: احیای پنبه موجب احیاء و تثبیت پایدار اشتغال می شود.

وی اظهار داشت: استان گلستان دارای پتانسیل، توانمندی و ظرفیت بالایی در توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی می باشد که باید از این ظرفیت در راستای اشتغالزایی و توسعه استان استفاده کنیم.

مجلس به دنبال ریشه یابی گرانی و تورم است

نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص گرانی های اخیر اظهار داشت: مسئله کاهش فشار اقتصادی و تورم دغدغه امروز سران قوا و در راس آن ها مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تورم و گرانی مربوط به تحریم های اقتصادی است، خاطر نشان کرد: مجلس برای ریشه یابی گرانی ها و تورم با جدیت پیگیر تحقیق و تفحس از بانک مرکزی، ستاد سوخت، کالا و بسیاری از موارد دیگر می باشد که بخشی از این نظارت ها توسط دستگاه ها نظارتی امنیتی و مرکز پژوهش ها در حال انجام است.

نماینده مردم علی آباد کتول و بخش کمالان در پاسخ به پرسش دیگری از خبرنگاران در خصوص فاز دوم هدمندی یارانه ها گفت: هدفمندی یارانه ها یک جراحی بزرگ برای نظام اقتصادی کشور است اما برای اجرای فاز دوم مجلس به دنبال کاهش فشار بر مردم است.

وی با تاکید بر اجرای هدفمندی یارانه ها با شیب کم، ادامه داد: برای پیشگیری از آسیب بخش های تولیدی و پایه در اجرای فاز بعدی هدفمندی یارانه ها، باید نواقص و مشکلات بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی اصلاح شود.

کنترل سموم شیمیایی ظرف 5 سال آینده در دستور کار است

نوروزی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر کنترل سموم شیمیایی در کشور بیان داشت: کنترل کودهای شیمیایی ظرف 5 سال آینده در دستور کار جهاد کشاورزی می باشد.

وی افزود: طرح یکپارچه سازی ارازی و شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی یکی از طرح های ارائه شده توسط جهاد کشاورزی در کنترل سموم و کودهای شیمیایی می باشد که سازمان غذا و دارو نیز برآن نظارت می کند.

بیمارستان بقیه الااعظم نباید قبل از تجهیز افتتاح می شد

نماینده علی آباد کتول در پاسخ به طرح تجهیز بیمارستان بقیه الاعظم علی آباد گفت: امکانات بیمارستانی و پزشکان متخصص باید از تمرکز در دو شهر استان خارج و به طور یکسان در تمام استان تزریق شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان بقیه الاعظم علی آباد کتول قبل از تجهیز افتتاح شد، ادامه داد: بیمارستان علی آباد نیاز به بخش های تست ورزش . سی تی اسکن،ICU و CCU دارد که باید قبل از افتتاح تجهیز می شد و هم اکنون نیز به دنبال تامین بودجه جهت تجهیز این بیمارستان هستیم.

برای حمایت از سرمایه گذاران در استان و شهرستان تلاش می کنیم

نوروزی در خصوص حمایت از سرمایه گذاران گفت: هیچ کاری بعد از نماز واجب تر از اشتغالزایی نیست و برای قوت سرمایه گذاری در استان و شهرستان از طرح های سرمایه گذاران با جدیت حمایت می کنیم.

سهم استان در حوزه گردشگری کشور تنها یک درصد است

نماینده علی آباد کتول در خصوص احیای گردشگری در استان گفت: سهم استان با وجود پتانسیل بالای گردشگری در کشور تنها یک درصد است.

نوروزی اظهار داشت: در استان و شهرستان علی آباد کتول مناطق و نقاط بکری وجود دارد که می توان از آن در صنعت گردشگری بهره گرفت.

وی اظهار داشت: جذب گردشگر به استان و شهرستان می تواند علاوه بر آشنایی مسافران با آداب و رسوم، به کاهش نرخ بیکاری بالای استان کمک می کند.

وی در خصوص مرمت آبشار کبود وال خاطر نشان کرد: 400 میلیون در راستای مرمت تنها آبشار تمام خزه ای جهان مصوب شده که پیگیر مرمت آن هستیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه