فرش سبز پاسداران گلستانی برای 6 لاله سرخ

امروز پاسداران انقلاب اسلامی و حریم راه ولایت فرش سبزی را برای 6 لاله‎ سرخ هشت سال دفاع مقدس در گرگان پهن کردند.

به گزارش زرین نامه؛ استان گلستان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس شد و امروز بعد از اقامه نماز جمعه مردم استان گلستان نماز شهدا را اقامه کردند و شش میم هان بی‎نام خود را مردم و زن پیر و جوان با احترام تمام بر روی دست گرفتند و تشییع کردند.

حضور مردم در مراسم تشییع پیکر این 6 شهید گمنام همانند یکسال گذشته که پیکر پاک 13 شهید گمنام و خط‎شکن هشت سال دفاع مقدس را تشییع کردند بی‎نظیر بود اما گویا این شهدا مهمانان ناخوانده برخی از مسؤولان ارشد استانی بودند چرا که هر چه در جمعیت به دنبال آنان گشتیم هیچ یک را نیافتیم.

مردم همانطور که مقام معظم رهبری در ابتدای سال فرمودند همواره در صحنه‎های انقلاب حضور داشتند و مردم گرگان نیز هنر دفاع از انقلاب اسلامی را همیشه در انتخابات، راهپیمایی و استقبال و تشییع پیکر شهدا نشان دادند و سند ولایتمداری خود را با 4 هزار شهید این استان امضاء کردند اما امروز انتظار مردم از مسؤولان حضور است.

قطعا مردم کاهلی عدم حضور مسؤولان در مراسم تشییع و استقبال شهدای گمنام را به حساب خدمت می‎گذارند اما مسؤولان باید بدانند که آن چیزی که سال‎ها دشمن با هزینه‎های میلیونی در تلاش است به آن برسد ایجاد فاصله بین دولتمردان خدمت‎گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی با مردم است.

از طرفی حضور مسؤولان در مراسم شهداء 9 دی، راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن بیانگر این است که این مسؤول محترم به دنبال پیروی و ادامه راه شهدا است اما عدم حضور نمره منفی در ولایتمداری و دفاع از آرمان‎های انقلاب اسلامی را به همراه خواهد داشت.

میز مسؤولیت به برکت خون شهدا به دست آمده است

حجت‌الاسلام حسن گنجی، مسؤول عقیدتی و سیاسی سپاه نینوا استان گلستان در حاشیه مراسم تشییع پیکر پاک 6 شهید گمنام در گرگان در گفت‎گو با خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان اظهار کرد: این شهدا تداعی‌کننده هشت سال دفاع مقدس و دوران ایثار و شهادت هستند و حضور مردم در مراسم تشییع شهدا عهد و پیمان مجدد با آرمان‎های شهدا به حساب می‎آید.

وی با بیان اینکه تشییع پیکر پاک شهدا  باعث می‎شود که مردم از اقشار و جناح‎های مختلف در صحنه تشییع و استقبال از شهدا حاضر شوند، گفت: حضور مردم و مسؤولان در مراسم تشییع و وداع با این شهدا باعث تسلی خاطر می‎شود و باید توجه داشت که شهدا مال همه آحاد ملت هستند و به قشر خاصی اختصاص ندارد.

مسؤول عقیدتی و سیاسی سپاه نینوا استان گلستان ابراز داشت: شهدا می‎تواند الگویی برای جوانان ما باشند و اگر جوانان ما می‎خواهیم سرافراز در دنیا و آخرت باشند باید با تاسی از این شهدا گمنام در راهشان قدم بردارند.

گنجی با اشاره در خصوص حضور کم‎رنگ مسؤولان استانی در تشییع پیکر شهدا گمنام گفت: ما انتظاری که از مسؤولان داریم این است که باید در مناسبت‎ها پیش‎قدم باشند و قطعا پیام شهدا به مسؤولان این بوده که این میز شما مدیون خون و جانفشانی ما است و لذا در پشت میز مسؤولیت باید ادامه دهنده راه ما باشید.

وی با بیان اینکه شهدا در وصیتنامه‎ها راه خود را نشان دادند، تاکید کرد: شهدا همواره در وصایای خود تاکید کردند که از ولایت فقیه دفاع کنیم و ما باید تلاش کنیم که به پیام شهدا و مرام شهدا بیشتر عمل کنیم.

حضور شهداء حسرت را برای بازماندگان هشت سال دفاع مقدس به همراه دارد

حسین ربیعی، یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه حضور شهدای گمنام در گرگان تداعی کننده دوران هشت سال دفاع مقدس برای من هستند، در گفت‎گو با خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان اظهار کرد: شهدا ما را به دورانی می‎برند که همه عزمشان را بر این جذب کرده بودند که دشمن را از خاک بیرون کنند می‎اندازد.

وی با بیان اینکه برای ما که بازمانده دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم حضور شهدا حسرت را به دنبال دارد، گفت: امروز ما خود را شرمنده شهدا می‎دانیم چرا که نتوانستیم راه آنان را به پایان برسانیم.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس ابراز داشت: مردم باید ارزش‎های دفاع مقدس را باید درک کنند و همه ما وظیفه داریم ارزش‎های خود را با ارزش‎های شهدا تنظیم کنیم.

ربیعی با بیان اینکه شهدا آیینه تمام نمای وفای عهد برای ما هستند، گفت: مردم ما امروز از مسؤولان خود انتظار دارند که همراه آنان در مسیر تکریم از شهدا حضور داشته باشند.

مسؤولان دستورالعمل خود را از وصایای شهدا بگیرند

حجت‌الاسلام حسن نیشابوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان در حاشیه مراسم تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در گرگان و در گفت‎گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: امروز گمنام واقعی ما مردم هستیم که در فراز و نشیب زنگی راه خود را گم کردیم و این شهدا خوشنام هستند و توانسته‎اند با رشادت و دلاوری به سرافرازی و قهرمانی برسند.

وی با بیان اینکه گلستان امروز عطر و بوی شهدا را گرفته است، گفت: طبیعی است شهدا زنده هستند و می‎تواند چراغ هدایتی برای زندگی پرتلاطم ما باشد امروز جوانان ما که هشت سال دفاع مقدس را درک نکردند وقتی این شهدا گمنام را می‎بینند مفهوم ایثار و دفاع مقدس را بهتر درک می‎کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان با بیان اینکه شهدا کار خود را انجام دادند، گفت: امروز تنها مردم نباید در مسیر راه شهدا باشند بلکه ابتدا مسؤولان باید خود را در مسیر راه شهدا ببینند و دستورالعمل خود را از وصایای شهدا دریافت کنند.

نیشابوری با بیان اینکه امروز مردم ما در مسیر شهادت از مسؤولان جلوتر هستند، ادامه داد: امروز مسؤولان دستورالعمل خود را باید از شهدا بگیرند و به وصایای آنان جامعه عمل بپوشانند و الگوی اسلامی را رعایت کنند.

سلحشوران ولایت در دوران هشت سال دفاع مقدس گمنام نیستند

حاج اسماعیل احمدی جانباز 30 درصد و رزمنده هشت سال دفاع مقدس که در دوران هشت سال دفاع مقدس به دلیل دلاوری و شجاعت لقب چریک را رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به آنا داده بودند در گفت‎گو با خبرنگار فارس در حاشیه تشییع پیکر شهدای گمنام اظهار کرد: راه شهدا راه امام(ره) و راه امام(ره) را امام زمان(عج) است و ما باید با تاسی از شهدا ولایتمدار باشیم و از آرمان‎های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه شهدای گمنام در هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر ایمان در برابر دشمن ایستادند، گفت: امروز نیز حضور شهدای گمنام حال و هوای شهر ما را دفاع مقدسی کرده است و قطعا این حضور برکات زیادی را برای شهر گرگان به همراه خواهد داشت.

این جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس ابراز داشت: شهدای هشت سال دفاع مقدس غیرتمندانه در برابر دشمن ایستادن و توانستند دشمن تا دندان مسلح را به زانو درآورند و لذا اینان گمنام نیستند بلکه سربازان و سلحشوران ولایت در دوران هشت سال دفاع مقدس بودند.

گزارش: داود خاندوزی/ فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه